L'Ajuntament de Roses calcula que els projectes que podrà finançar a través del fons estatal d'inversió local generaran 114 llocs de treball. El consistori, que avui anunciarà públicament quins són aquests projectes que pagarà amb els diners extres per a municipis que va anunciar el president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, té disponibles un total de 3,2 milions d'euros per a inversions locals. Els diners es calculen en funció de la població que té el municipi, ja que hi ha un màxim d'inversió per habitant.
L'alcaldessa del municipi alt-empordanès, Magda Casamitjana, presentarà les inversions amb la presència de la diputada gironina al Congrés dels Diputats pel PSC, Montse Palma.
Roses s'afegeix als municipis de la comarca de l'Alt Empordà que ja han anunciat quins són els projectes que portaran a terme. Fins ara ja els havien presentat Castelló d'Empúries, Figueres i l'Escala, entre d'altres. L'Ajuntament destaca la importància de la creació de llocs de treball amb aquest pla tenint en compte l'augment de l'atur que hi ha hagut al municipi, que ha passat a tenir unes 1.340 persones sense feina, segons dades ofertes per l'alcaldessa, que hi va afegir que també es porta a terme un pla d'ocupació.