La franja costanera té la particularitat de ser un pastís repartit entre una autèntica teranyina d'administracions. Totes s'hauran de posar d'acord per decidir qui assumeix els projectes i els costos de les reparacions dels danys causats pel temporal, sobretot l'Estat i la Generalitat, que n'hauran d'informar els ajuntaments. Pel que fa a la Generalitat, hi ha d'intervenir bàsicament el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, com en el cas de les reparacions en ports pesquers, que les haurà de fer Ports de la Generalitat, empresa pública adscrita a PTOP. A més, l'any passat es van transferir a la conselleria les competències en la gestió de Costes i ordenació del litoral, que depenien de l'Estat, en compliment del que marca l'Estatut. Això, però, tindrà poca incidència en els efectes del temporal, perquè es limita bàsicament a la gestió dels usos, com són les concessions per ocupar espais com les platges. Les grans obres continuen sent competència del Ministeri de Medi Ambient, a través de la direcció general de Costes. Això afecta la primera línia de mar, com passejos, platges i esculleres, que haurà de reparar l'Estat. Aquestes grans inversions, però, les ha de fer d'acord amb la Generalitat, segons ha explicat la conselleria de PTOP; i, de fet, ja han començat les converses entre els tècnics de totes dues administracions.
Els ajuntaments, en canvi, no tenen competències directes en aquests àmbits, si bé han d'estar informats de les actuacions previstes. Sí que assumeixen aspectes de gestió diària, com ara la neteja, i en molts casos la retirada de sorra o runa provocada pel temporal i la instal·lació de mobiliari urbà l'assumeixen els ajuntaments afectats. La Diputació o els consells comarcals tampoc no hi tenen competències, i només poden donar ajudes econòmiques o tècniques, però no intervenir-hi. La Diputació, per exemple, ja ha ofert 700.000 euros en ajudes als ajuntaments.
Pel que fa als propietaris privats, els danys els hauran de cobrir les asseguradores que tinguin contractades. És el cas dels ports nàutics, que, com que són una concessió privada, hauran de negociar amb les asseguradores particulars la reparació de tots els desperfectes. El mateix passarà amb botigues i habitatges de primera línia de mar que es van veure afectats pel temporal. Nadal, però, no havia descartat afavorir crèdits barats o sense interessos per refer els desperfectes.