Dutrèn reconeix que la d'aquest any és una edició continguda, però que no s'ha cedit en l'«obsessió» a mantenir la qualitat. Tot i això, s'ha considerat que ja era hora que el festival estrenés la seva primera producció. Serà l'1 de febrer. És un treball del qual s'espera un resultat satisfactori («seguim l'evolució de lluny, és una sorpresa») i que podria condicionar la continuïtat de les produccions en altres edicions.
Sílvia Pérez acompanya Ravid Goldschmidt, que toca el hang (5 de febrer). La cantant segons Dutrèn, aviat es farà impossible contractar-la perquè s'està fent un nom en els circuïts més selectes explicava divendres que van crear les peces mentre el músic tocava el nou instrument de percussió de vuit notes i ella improvisava cantant els seus textos preferits.
Els caps de cartell per Dutrèn són el baixista Carles Benavent (que acompanya Goldschmidt i el bateria Roger Blàvia en un concert el 19 de febrer) i Giovanni Hidalgo &Horacio «El Negro» Hernández. Aquests dos percussionistes presenten un programa energètic «que farà aixecar el públic». Serà el 7 de febrer. També serà un concert pràcticament irrepetible el que tancarà el festival, Oreka Tx. Aquest grup, que ja va actuar al festival de percussió, es va prendre un any sabàtic («en realitat, van ser tres») per repescar altres sons d'instruments de totes les latituds. El resultat es va traslladar en un documental que es va projectar en l'última edició del Festival de Cinema de Sant Sebastià. A Barcelona (després faran tres funcions més al País Basc) es convidarà els músics del film vinguts des de Lapònia al desert. Serà una estrena mundial que es completarà amb fragments del documental. El programa manté el concert del conjunt de percussió de l'Esmuc (18 de febrer) en què intervenen els alumnes.