| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 16 de desembre de 2025


diumenge, 11 de gener de 2009
>

A l'Escala, va ploure sobre mullat



S.G.-A. MAR VICENTE. L'Escala

Els efectes del temporal també han posat de manifest fins a quin punt les administracions no havien fet la feina, pel que fa al manteniment dels passeigs, pendents des de feia temps de projectes de reforma. El cas més clamorós és, sense cap mena de dubte, el de l'Escala. El subdelegat del govern de l'Estat a les comarques gironines, Francesc Francisco-Busquets, ha reconegut fa pocs dies que les obres d'arranjament del passeig marítim ja eren necessàries abans de la llevantada, per raons de seguretat. Entén que hi ha molts trossos balmats a causa dels temporals que es produeixen cada any, a més de força trams enfonsats, perquè les cavitats ara s'han ensorrat. Francisco-Busquets va admetre que el passeig s'ha de refer, però va afirmar que no es poden fer conjectures sobre el cost de les obres, ja que s'ha parlat d'inversions que van des dels 5 milions fins als 7, 9, 10 o 12 milions d'euros. «Costes, de l'Estat, treballa en principi amb l'Ajuntament de l'Escala i amb la Generalitat per fer, de seguida, un mur de contenció i una escullera que permetin fer un passeig amb totes les condicions», va dir el subdelegat.



ACTUACIÓ D'URGÈNCIA
Per la seva banda, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, aposta perquè s'arregli provisionalment el passeig marítim de l'Escala perquè estigui a punt per la temporada d'estiu, tot i que va coincidir amb l'alcalde de la població, Estanis Puig, que cal aprofitar per fer un passeig nou. «Hem de fer una actuació d'emergència per encarar aquest estiu, però també hem der fer possible un plantejament de futur.» Pel que fa al que pot costar la solució definitiva, que podria tardar dos o tres anys, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques va assegurar: «Tirant baix, reconstruir el passeig tal com era costarà un milió d'euros, que seran cinc si es vol fer una semirenovació, o deu si es vol fer tot nou i s'ha de reconstruir el paviment, és a dir, el lloc per on passen els cotxes, l'aparcament i tota la vegetació nova del front marítim». De les xifres, però, Nadal va dir que ja se'n parlaria quan s'hagin reunit totes les administracions. De fet, va parlar sobre quina administració ha d'assumir la reforma del passeig marítim. En aquest sentit, el conseller va assegurar que s'hauran de reunir Generalitat, Estat i Ajuntament per trobar una solució conjunta. «No hi haurà una administració, una solució», va assegurar el conseller, que també va anunciar que ja ha demanat una entrevista amb la ministra de Medi Ambient. Joaquim Nadal va fer aquestes declaracions divendres, en una visita al passeig de l'Escala.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Els ajuntaments temen que els danys de la llevantada afectaran la temporada turística

>Danys d'uns 6 milions als boscos de la Garrotxa per les nevades

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.