| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 26 d'abril de 2024


dijous, 8 de gener de 2009
>

El govern estudia ara incloure el Priorat, la Conca i Valls en la futura xarxa de rodalies del Camp

L'executiu aprova un pla de transport de viatgers que preveu més serveis ferroviaris

P. MERCADÉ Ò. PALAU. Tarragona
El govern va aprovar ahir el pla de transports de viatgers, que defineix els principals eixos d'actuació fins al 2012 per millorar el transport públic interurbà. El document, així, preveu augmentar un 30% els trajectes en bus fins a un total de 40 noves línies, 24 de les quals seran directes i uniran les capitals de comarca o nuclis de més de 10.000 habitants amb les capitals de demarcació. El pla també consagra la creació de línies fèrries de rodalies a Girona, Lleida i Tarragona, on estudiarà allargar la xarxa cap a l'interior.


El pla proposa la creació de quatre noves línies de rodalies al Camp, al voltant de Tarragona, amb un mínim d'entre dues i sis expedicions en hora punta (veure gràfic): de Reus a Sant Vicenç de Calders, de Cambrils a Torredembarra, de Picamoixons a Tarragona, i una quarta des de les Borges del Camp. Segons els plans inicials, el servei no arribaria més enllà, però arran de les queixes del territori -explicitades en les al·legacions al pla territorial parcial- el pla aprovat ara preveu estudiar el perllongament de dues de les línies: una cap a Falset i l'altra, a mode de bifurcació, cap a Valls i Montblanc.

El pla també preveu millorar la xarxa de rodalies de Barcelona aprofitant el nou túnel del TAV que creuarà la ciutat. La C4, així, arribarà a l'aeroport del Prat en comptes de Sant Vicenç. En paral·lel es crearan cinc línies de regionals d'altes prestacions a la línia del TAV, que enllaçaran les principals ciutats catalanes, entre les quals Tarragona i l'Aldea. A més, es millorarà l'oferta dels actuals regionals, amb més freqüències de pas i velocitats més competitives.

Tots aquests projectes no tenen un pressupost detallat ja que «estan inclosos en el pla a Catalunya i també s'englobaran en el futur pla de rodalies que l'Estat ha d'aprovar properament», explicava ahir el conseller de Polítiques Territorial, Joaquim Nadal. CiU, de fet, recordava que aquestes propostes són una «mera declaració d'intencions», ja que per executar-les cal que abans l'Estat traspassi les competències de rodalies a la Generalitat.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>1.200 km de carril bici

>Més busos directes a Tarragona

>La Generalitat estudia ara allargar fins a Valls, la Conca i el Priorat el futur servei de rodalies del Camp

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.