El pla proposa la creació de quatre noves línies de rodalies al Camp, al voltant de Tarragona, amb un mínim d'entre dues i sis expedicions en hora punta (veure gràfic): de Reus a Sant Vicenç de Calders, de Cambrils a Torredembarra, de Picamoixons a Tarragona, i una quarta des de les Borges del Camp. Segons els plans inicials, el servei no arribaria més enllà, però arran de les queixes del territori -explicitades en les al·legacions al pla territorial parcial- el pla aprovat ara preveu estudiar el perllongament de dues de les línies: una cap a Falset i l'altra, a mode de bifurcació, cap a Valls i Montblanc.
El pla també preveu millorar la xarxa de rodalies de Barcelona aprofitant el nou túnel del TAV que creuarà la ciutat. La C4, així, arribarà a l'aeroport del Prat en comptes de Sant Vicenç. En paral·lel es crearan cinc línies de regionals d'altes prestacions a la línia del TAV, que enllaçaran les principals ciutats catalanes, entre les quals Tarragona i l'Aldea. A més, es millorarà l'oferta dels actuals regionals, amb més freqüències de pas i velocitats més competitives.
Tots aquests projectes no tenen un pressupost detallat ja que «estan inclosos en el pla a Catalunya i també s'englobaran en el futur pla de rodalies que l'Estat ha d'aprovar properament», explicava ahir el conseller de Polítiques Territorial, Joaquim Nadal. CiU, de fet, recordava que aquestes propostes són una «mera declaració d'intencions», ja que per executar-les cal que abans l'Estat traspassi les competències de rodalies a la Generalitat.