L'Associació Nacional de Grans Empreses de Distribució (ANGED) de Catalunya té unes expectatives «positives» en aquestes rebaixes i preveu que continuï la tendència alcista de la campanya nadalenca en les vendes. De moment, tant els petits comerços com les grans superfícies es van mostrar satisfetes per la resposta ciutadana el primer dia de rebaixes. El Corte Inglés de la plaça Catalunya de Barcelona, per exemple, va registrar des de les deu del matí, quan va obrir les portes, una gran afluència de visitants ansiosos de trobar articles a bon preu en departaments com el de moda, perfumeria, cosmètica, roba per a la llar o electrònica. «Hem tingut una arrencada molt forta Sembla que el consum s'ha reactivat», van assenyalar fonts d'aquest centre comercial, que va iniciar les rebaixes amb unes expectatives de vendes «realment bones».
AMB EL TEMPS A FAVOR
El temps també juga a favor dels comerciants aquest any, ja que l'intens fred que es viu a tot Catalunya des de fa diverses setmanes previsiblement afavorirà la venda de roba i, molt especialment, de peces d'abric. La Confederació de Comerç de Catalunya estima que els establiments realitzaran aproximadament el mateix nombre de vendes que el 2008, encara que la facturació serà una mica inferior a causa que els descomptes, en aquest cas, són més alts.
La moda i el tèxtil, segons Miguel Ángel Fraile, facturaran uns 900 milions d'euros, mentre que altres sectors, com el mobiliari, l'electrònica o l'equipament de la llar, vendran 500 milions més. En total, doncs, els comerços catalans facturaran uns 1.400 milions d'euros, fet que suposa entre un deu i un quinze per cent menys que l'any anterior.