| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 19 d'abril de 2024


dissabte, 3 de gener de 2009
>

Ford desbanca Renault, que passa a ser cinquena




Ford ha estat la marca líder en el mercat espanyol el 2008, amb 106.403 matriculacions, que representen una reculada del 23,9%, quatre punts percentuals menys que la caiguda global del mercat. Entre les deu primeres marques del mercat estatal, només cinc han sobrepassat les cent mil matriculacions, i totes registren reculades interanuals entre el 18% i el 34%.

Darrere de Ford s'han col·locat en la classificació anual de marques Peugeot, amb 102.882 unitats (-21,6%); Citroën, amb 102.266 (-33,5%); Seat, amb 102.125 (-27,1%); Renault, amb 101.299 (-30,8%); Volkswagen, amb 94.939 (-18,8%); Opel, amb 74.502 (-39,1%); Toyota, amb 57.829 (-29,3%); Audi, amb 48.909 (-18,8%), i BMW, amb 47.821 (-18,6%).

Les úniques evolucions positives entre les més de trenta firmes que competeixen en el mercat espanyol han estat les de Nissan (34.743 unitats), amb un 3,8%; Lancia (4.299), amb un 8,7%, i Subaru (1.893), amb un 1,1%. Renault, la marca capdavantera en el mercat espanyol en l'última dècada, s'ha situat el 2008 com a cinquena en el rànquing de matriculacions, amb una reculada del 30,8%.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>La matriculació d'automòbils a Catalunya va baixar un 30,2% el 2008

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.