| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 28 de març de 2024


dissabte, 3 de gener de 2009
>

Solidaritat en temps de crisi

ONG i empreses s'aboquen a la recollida de joguines perquè el Nadal ho sigui també per als infants més necessitats

M. ALTIMIRA. Barcelona
Nines, pilotes, jocs de taula i un munt més de joguines estan arribant als punts de recollida que diverses ONG i algunes empreses han habilitat perquè les ànimes solidàries, més encara en temps de crisi, facin la seva aportació nadalenca. A la fórmula tradicional de rebuda, classificació i entrega de joguines als més menuts duta a terme per entitats com ara Creu Roja Catalunya i el Centre Cristià dels Universitaris, s'hi sumen iniciatives solidàries alternatives com ara l'encapçalada per Intermón Oxfam que permet regalar targetes (d'un preu d'entre 12 i 2.996 euros) on els dibuixos de burros, gallines o pous d'aigua simbolitzen els projectes engegats en països del Tercer Món. Els lots amb productes de comerç just i les rutes responsables són una opció diferent.


+ A la imatge, voluntaris de Creu Roja Catalunya classifiquen els regals que es repartiran entre els infants. Foto: JUANMA RAMOS

La crisi s'hauria de convertir més en una raó que no pas en una disculpa per participar en alguna de les iniciatives solidaries que enguany i sobretot durant les festes estan al nostre abast, ja que els seus beneficiaris constitueixen el col·lectiu que amb més inclemència ha patit els efectes de l'actual situació econòmica. Aquest Nadal, els regals adreçats als més necessitats han pres multiplicitats de formes per tal que tots aquells que vulguin aportar el seu granet de sorra trobin una fórmula que s'ajusti als seus interessos. Els infants, com ja és habitual, ocupen un lloc de privilegi. Creu Roja Catalunya ha posat en marxa la seva campanya de sensibilització i recollida de joguines 2009 Educa per a un món millor, amb què pretén, mitjançant la recollida que es du a terme a 200 poblacions catalanes i en coordinació amb els serveis socials i altres entitats de cadascuna d'aquestes localitats, fer arribar un obsequi a tots els nens i nenes de famílies amb dificultats socials. La campanya també promou l'educació de valors a través del joc i accepta aportacions econòmiques que es poden realitzar mitjançant l'ingrés bancari al número de compte corrent 2100-0808-14-1200669005 al llarg de tot l'any. De la mateixa manera, el Centre Cristià dels Universitaris i Ràdio Estel, amb la col·laboració de la Federació Catalana de Voluntariat Social, han engegat la campanya a partir de les necessitats socials registrades als barris de la quinzena de parròquies que participen en la iniciativa. Els joguets, com ja passa en la majoria de campanyes, han de ser de primera mà i les donacions estaran obertes fins al proper dia 5. A la seu del Centre Cristià dels Universitaris es fan tots els pacs i finalment s'envien a les parròquies perquè els menors es converteixin en els autèntics reis del dia 6 i tornin a casa amb almenys un paquet sota el braç. L'any passat es van recollir fins a 6.888 joguines noves, la major part de les quals van servir per acomplir el somni de 1.700 infants. Els regals solen ser nines, ninots, pilotes i jocs de taula, a banda de llibres i material escolar. Aquesta entitat també obsequia aquelles persones grans que d'altra forma no rebrien cap detall durant les festes.

La Fundació Comtal, que ja va fer els deures i va entregar els regals durant la celebració del cagatió, i el Casino de l'Aliança del Poblenou, Ràdio Barcelona-Cadena SER, El Corte Inglés i l'Ajuntament de Barcelona, que enguany celebren la 41a edició de la iniciativa conjunta Cap nen sense joguina, utilitzen la mateixa fórmula solidària. Aquesta última campanya tindrà, com cada any, un programa de ràdio que s'emetrà la nit de Reis i en què se subhastaran objectes de personalitats destacades de la política, la cultura i l'esport. Uns ingressos suplementaris que serviran perquè els monarques d'Orient compleixin totes les seves obligacions.



UN DETALL DIFERENT


Intermón-Oxfam, al seu torn, ofereix a través d'Alguna cosa més que un regal, un detall diferent. Aquesta iniciativa permet, a partir d'unes targetes en què apareix impresa la imatge d'un dels divuit obsequis simbòlics proposats, regalar vuit gallines a ciutadans de Mauritània (16 euros), una farmaciola a una família de Guatemala (50 euros), un burro als habitants d'Etiòpia (72 euros) o un dipòsit d'aigua al Txad (2.295 euros). Es tracta d'un regal que també s'ofereix com una opció per a les empreses que volen obsequiar els seus treballadors per les festes o a aquells nuvis que volen tenir un detall amb els convidats de cerimònia. Ikea, Unicef i Save the Children proposen fer una donació d'1 euro per cadascun dels ninots venuts en algun dels establiments de la multinacional sueca i establerta arreu d'Europa. L'import recaptat aniria destinat a col·laborar amb aquestes ONG en projectes que millorin l'educació dels nens.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>No sexistes, encara menys bèl·lics i en català

>Els videojocs, els regals estel·lars d'aquests Reis i una alternativa a la crisi

>Comerç just, una alternativa per l'equitat

>Les rutes als països del Tercer Món

>Els Reis opten pels videojocs però no obliden la joguina solidària en plena crisi

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.