| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 28 de març de 2024


diumenge, 28 de desembre de 2008
>

El fort onatge obliga tallar la línia de rodalies entre Vilassar i Mataró



LL.A.. Mataró

+ Passatgers de la línia C1 pujant a l'autocar, a Mataró, per anar a Vilassar de Mar. Foto: Q.P.
El fort onatge i el vent provocats pel temporal de llevant van obligar a tallar la circulació de trens entre les estacions de Vilassar de Mar i Mataró, al Maresme. Des d'Adif es va explicar que el servei s'havia interromput des de dos quarts de sis del matí d'ahir, aproximadament, fins a tres quarts de nou de la nit ja que la línia «no reunia les condicions de seguretat òptimes per a la circulació dels trens en haver-se produït una tallada de tensió en la catenària». Fonts d'Adif van comentar que els talls de corrent es van produir en diversos punts del tram de la línia C1 entre aquestes dues poblacions veïnes, però un d'ells hauria estat just darrere de l'hipermercat Carrefour, on la via passa per sobre les roques, just a tocar del mar. Un equip de tècnics d'Adif es va desplaçar a la zona però no va ser fins a quarts de nou de la nit que es va poder restablir la circulació oper una sola via. «Depeníem exclusivament de les condicions meteorològiques tant per començar a fer les primeres inspeccions com per, a partir d'aquí, poder assegurar quan es podrà dur a terme la reobertura del servei», exposaven des de l'empresa pública en el moment de tancar aquesta edició. Per la seva banda, responsables de la companyia Renfe van explicar que s'havia instal·lat un servei d'autobús per cobrir el trajecte entre Mataró i Vilassar de Mar que va funcionar tot el dia. En total es van mobilitzar una dotzena de busos i una quinzena de persones per anar informant els viatgers. Els autocars mantenien la mateixa freqüència de pas que els trens, i cada deu minuts feien la seva sortida. El trajecte alternatiu també contemplava fer parada a Cabrera de Mar, igual que la ruta ferroviària. Tot i les incomoditats de fer transbord enmig del trajecte, el cert és que ahir al migdia a Mataró no hi havien excessives cues per pujar als autobusos i, a més, el personal de la companyia ferroviària acompanyava els viatgers des que sortien de l'estació fins que pujaven als busos, situats només uns metres més enllà. A més, des de les cinc de la tarda es va haver d'interrompre la circulació de trens entre Canet de Mar i Sant Pol per una avaria també en el sistema elèctric. Els viatgers van haver de fer transbord amb autobús des d'Arenys de Mar fins a Santa Susanna. Renfe, però, sí que va assenyalar que els combois de la mateixa línia que arribaven fins a Blanes (la Selva) ho feien amb normalitat.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>La pluja evita que la neu del dia de Sant Esteve es glaci

>El temporal provoca quatre morts i quatre ferits i múltiples destrosses a la costa

>Un ferri s'està hores a la deriva

>Cabrera, un altre cop sense sorra

>La pitjor tempesta en molts anys deixa un rastre de devastació a la Costa Brava

>Tallat un carrer a Santa Coloma per la caiguda d'un mur

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.