Girona té on emmirallar-se. La regidora de Promoció de la Ciutat, Cristina Alsina, admet que un dels models en què s'ha fixat per promocionar l'eix comercial a la ciutat «són els carrers d'excel·lència anglesos». Això és característic de les grans ciutats angleses, on diversos carrers de la trama més cèntrica es transformen en un gran eix comercial per als visitants.
Malgrat això, Alsina considera que Girona no es pot conformar a imitar aquest model anglès i es mostra convençuda que la capital gironina «té prou atractius per crear un model comercial propi». En aquest sentit, certifica la necessitat de barrejar el patrimoni històric que suposa el conjunt del Barri Vell, amb la catedral, Sant Feliu i, en especial, la preservació i difusió del call jueu. A aquest elements, encara s'hi poden afegir d'altres de característics, com ara el pont de Ferro o el pont de Pedra, que queden dins de la trama comercial del centre.
L'àrea de Promoció de la Ciutat també té molt clar que cal evitar el model comercial estès profusament a la Catalunya del Nord. Un model que situa tota la zona comercial fora del nucli urbà i que, segons Alsina, ha comportat «la desertització comercial del centre del molts municipis». L'objectiu de l'equip de govern és mantenir en el futur l'equilibri entre els grans centres comercials existents amb el comerç local i les botigues de sempre. Per Alsina, aquesta dualitat és bàsica per a l'economia de la ciutat, ja que el sector serveis ocupa més d'un 20% de la població de Girona. En aquesta línia, Alsina defensa a ultrança el paper que juga el comerç en els barris de la ciutat. «És vital que es mantingui, perquè respon a altres necessitats, com de proximitat per a la gent gran o de cohesió social i de foment de la relació entre veïns», certifica la primera tinent d'alcalde. Per aquest motiu, el consistori també emprèn mesures per dinamitzar el comerç de barris com Sant Narcís, Santa Eugènia o Can Gibert, ja sigui amb polítiques urbanístiques que ho afavoreixin o a través de plans de dinamització comercial.