| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 10 de juny de 2026


dimecres, 10 de desembre de 2008
>

Comencen les obres de la nova urbanització de Domeny de Girona, on es faran 1.200 pisos

El nou sector s'inicia mentre altres promocions es desenvolupen amb dubtes

DANI VILÀ. Girona
Els treballs previs que suposaran l'inici de les obres de la nova urbanització de Domeny ja han començat i s'espera que en un parell de setmanes la transformació del sector, on s'hi faran 1.200 pisos, avanci de pressa. Aquest nou barri ocuparà 25 hectàrees i es preveu que hi puguin viure entre 3.000 i 5.000 persones. La construcció d'aquest nou barri arriba en un moment de dubtes en el sector de la construcció i amb l'alentiment en el desenvolupament d'altres àrees residencials de Girona.



+ Els senyals per instal·lar en tot el nou barri de Domeny. Foto: D.V.

Les primeres tanques, els primers moviments de terres i els últims sondejos que s'estan fent al sector de Domeny són l'avantsala de l'inici d'obres en les properes setmanes. El tinent d'alcalde d'Urbanisme de Girona, Joan Pluma, detalla que fa pocs dies es van obrir pliques dels serveis complementaris de la xarxa d'aigua i els semàfors, mentre que la xarxa de llum es coneixerà aviat.

«Per vacances de Nadal ja s'hi veurà remenament i a principis del 2009 les obres estaran plenament en marxa», explica Pluma sobre el ritme de les obres, que continuarà en tot el sector. Seran 25 hectàrees, on hi haurà el 40% d'espai lliure i on s'ha previst que la meitat dels 1.200 habitatges siguin de protecció oficial.

L'inici d'aquest desenvolupament urbanístic arriba gairebé un any després de la seva presentació i just quan el sector immobiliari viu un moment difícil i d'important recessió. Això es nota en el desenvolupament d'altres zones residencials, com és el cas del Camp de la Coma, on la urbanització bàsica està feta, però no s'han iniciat les obres dels pisos. On s'han començat a realitzar els plans urbanístics previstos és a la zona de Mas Masó, l'actuació de pisos de protecció oficial i hotels de l'accés nord, així com la zona del Pla de Palau, amb algun sector ja gairebé acabat i altres encara en construcció. Entre els futurs projectes hi ha les àrees residencials impulsades per la Generalitat a l'Avellaneda i el sector de Mas Marroc, on hi ha previst fer uns 1.300 habitatges. Un altre projecte important és la reconversió de les naus industrials de la carretera Barcelona en pisos, on inicialment s'havien previst 700 habitatges. El sector de la Pabordia, al sud, i Can Boadas, al Pont Major, són altres projecte previstos encara per realitzar. A la zona dels Maristes, la urbanització s'acaba sense projectes sobre la taula.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>El pla general de Castelló redueix en 500 habitatges el creixement previst inicialment

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.