| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 10 de maig de 2024


dimarts, 9 de desembre de 2008
>

El carril bici malastruc

El carril de Comte d'Urgell, obert fa només dos mesos amb el qualificatiu d'«emblemàtic», acumula crítiques de veïns i comerciants. El tram que passa de manera provisional per la vorera i la nova col·locació dels contenidors de la brossa són la diana de les queixes

ANNA BALLBONA. Barcelona

+ El carril bici del carrer Urgell, en el tram que passa per la vorera, entre Mallorca i València. Foto: GABRIEL MASSANA

En tan sols dos mesos que fa que funciona, el carril bici del carrer del Comte d'Urgell acumula una quantitat de queixes difícilment igualable. Quan l'alcalde Jordi Hereu el va inaugurar, al setembre passat, fa tot just dos mesos, aprofitant la benedicció –o no– de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, res podia fer imaginar la pluja de crítiques posteriors. Aquell dia Hereu qualificava aquest carril, de 2.650 metres de longitud, d'«emblemàtic».

El seu disseny modèlic a la calçada, que servirà de patró per a l'ampliació de la xarxa de carrils bici, té alguns serrells que han generat controvèrsia: la benedicció inicial presenta un revers mig malastruc. El carril, segregat i bidireccional, té alguns punts on la solució final no ha convençut veïns ni comerciants. Això passa tant al capdamunt del carrer Urgell –prop de la Diagonal–, com al capdavall, al barri de Sant Antoni.

En el tram entre el carrer de Mallorca i el carrer de València, el carril deixa la calçada i s'enfila a la vorera. Pràcticament es menja la meitat de la vorera, passa per davant d'una escola i els contenidors d'escombraries i l'aparcament per a motos queden a l'altra banda.



TRAM PROVISIONAL
L'Ajuntament ja va dir que aquest tram tenia caràcter provisional, a causa de l'inici imminent de les obres per fer un dipòsit pluvial en aquest punt. Igualment, però, l'associació de veïns de l'esquerra de l'Eixample va reclamar que mentrestant millorés la senyalització al terra que marca el carril bici, i que resulta poc visible a la nit: uns punts grocs assenyalen el carril i, de tant en tant, alguna figura de bicicleta dibuixada al terra.

Les obres del dipòsit pluvial començaran a finals de mes i no acabaran fins al primer trimestre del 2010, segons l'Ajuntament. El trànsit d'aquest punt quedarà notablement afectat: dels tres carrils en sentit ascendent que té Comte d'Urgell, dos estaran tallats a la circulació. I queda per saber, entre tot plegat, com quedarà el carril bici, una cosa que aquesta setmana l'Ajuntament, quan se li va preguntar, no va arribar a detallar.

A la banda de mar, al barri de Sant Antoni, veïns i comerciants es queixen de la nova col·locació dels contenidors d'escombraries: queden a l'altra banda del carril bici i, per tant, els veïns han de travessar-lo cada vegada que llencen les escombraries.

«Quan anem a llençar la brossa les bicicletes gairebé ens atropellen», es queixa Toni Sànchez, de l'associació de veïns de Sant Antoni, i afegeix que dues vegades ja han hagut d'aturar accions dels veïns disposats a deixar la brossa directament al carrer.



COMERCIANTS EMPIPATS
L'Eix Sant Antoni Comerç també critica l'emplaçament dels contenidors. Així, Vicenç Gasca, president de l'Eix, assenyala que l'agrupament de fins a sis contenidors en algun punt ha format autèntics «búnquers» que «han perjudicat el comerç».

En un parell de cantonades l'Ajuntament ja ha pintat a l'asfalt del carril bici un pas de vianants, tal com va prometre en l'última audiència pública de l'Eixample Assumpta Escarp, regidora del districte. Els veïns, però, creuen que «sense senyals verticals, la gent no en farà cas».



 NOTÍCIES RELACIONADES

>2.000 ciclistes diaris

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.