El mes de maig passat va entrar en funcionament el flamant Avant, un TAV regional que pretenia apropar l'alta velocitat a l'usuari regional. Però l'excentricitat, literalment, de l'estació interurbana del Camp de Tarragona, ha fet que, com es preveia, l'Avant hagi passat desapercebut i, en conseqüència, també els serveis d'autobús amb què el govern va decidir actualitzar les concessions de les quatre línies que donen cobertura a la terminal de la Secuita: Valls, Tarragona, Cambrils-Salou i Vila-seca-Reus. Es van arribar a les 21 expedicions per línia i sentit i a les 9.240 places diàries ofertes, segons va concretar el conseller de Política Territorial, el socialista Joaquim Nadal, però, com reconeixia ell mateix fa poc en el Parlament, els números no sortien.
Si bé del dèficit d'aquestes línies un cop subvencionades per la Generalitat se'n fan càrrec les empreses adjudicatàries, el govern no ha trigat gaire a acceptar revisar l'equilibri de la concessió i des d'ahir ha quedat fulminat un dels serveis, si més no des de la majoria d'orígens.
Només des de Tarragona han quedat operatius una desena de busos llançadora diaris que enllacen amb algun dels 12 serveis Avant que passen per la Secuita cada dia, en direcció a Barcelona o Lleida.
LA MEITAT D'EXPEDICIONS
La resta de serveis es mantenen, però això ha fet reduir considerablement la xifra global d'expedicions. Valls n'ha perdut les 10 diàries que anaven a buscar l'Avant i es queda amb 11 expedicions. Valls i Tarragona els cobreix l'empresa Plana, que des de la capital del Camp continuarà oferint 17 expedicions fins a l'estació, per 21 en sentit contrari. Reus i la costa, per la seva banda, que havien arribat als 19 viatges diaris en la línia de Vila-seca i Reus, perden gairebé la meitat dels serveis i es queden amb vuit cadascuna: vuit des de Reus i vuit des de Salou.