| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 28 d'abril de 2024


diumenge, 30 de novembre de 2008
>

Rèquiem pel vehicle privat



EUGENI DOMINGO RIBARY. BESCANÓ (GIRONÈS).
A Girona i Catalunya s'està criminalitzant el cotxe com a transport: menys velocitat, menys accés a determinades zones, més impostos, aparcament nul, etcètera. Ens venen el transport públic (TP) com la solució final. N'estic fart, de veure com any rere any pugen els preus del TP; n'estic fart, de veure gent dreta al tren; n'estic fart, dels retards... És que algú creu que hi cap gaire gent més, als actuals TP? Com es poden implantar carrils bus en una ciutat tan petita com Girona? Com? Amb els cotxes no ens proposen cap altra solució que anar implantant mesures dictatorials per dificultar-los la vida. L'únic model és el recaptatori. Fins i tot ens hem inventat «policies de l'aparcament». Quin negoci és per a l'Ajuntament això d'aparcar! Només proposo un altre escenari: no pagar sistemàticament. Proposo aparcaments gratuïts amb limitació horària. Proposo l'alliberament de pàrquings de pagament en superfície. Proposo semàfors intel·ligents, que estan més o menys temps de color verd en funció del volum de trànsit que detecten. Que no veuen, senyors polítics, que amb més aparcament hi ha més comerç, menys contaminació i, en definitiva, es facilita la vida als ciutadans? Proposo eliminar les bandes rugoses dels carrers que algun il·luminat ha implantat sense cap criteri. Com es pot implantar en el moment actual l'àrea verda a Girona? Que no veuen, senyors polítics, com està la indústria automobilística? Què me'n diuen, del profund fracàs del pla VIVE de compra de cotxes ecològics del govern de Zapatero? Saben què és un cotxe ecològic realment? Ah, per cert, els cotxes aviat ja no contaminaran: només cal anar als concessionaris a veure-ho. Moltes de les polítiques de mobilitat em fan molta pudor que serveixen per justificar regidories de mobilitat en algun ajuntament i algunes polítiques demagògiques. El cotxe no és dolent; és el mitjà de transport més lliure i ràpid. Si s'hagués planificat amb una mica d'antelació, no caldrien tantes històries que amb el pretext ecologista engreixen els comptes municipals. Quant han tardat a desdoblar l'N-II i la C-35? Potser seria hora que els ciutadans usuaris del cotxe féssim alguna acció reivindicativa.

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.