L'empresa de senyalització que treballa per Adif ja va penjar fa uns dies els rètols que anuncien les voladures i el perill que representen. Tot i això, però, Adif encara no ha comunicat als alcaldes d'aquests municipis la data en què les començarà a fer, si bé aquests intueixen que serà d'aquí a poques setmanes i que se'ls comunicarà en les reunions que tenen programades pels propers dies. Els alcaldes han de tenir coneixement d'aquestes actuacions i del tipus d'explosius que s'utilitzaran, per motius de seguretat i de previsió de circulació per les zones afectades i per informar paral·lelament els veïns.
Les obres avancen al ritme previst, i tant Sarrià com Sant Julià han buscat alternatives de circulació per als camions que transporten les terres que extreuen de la zona del treball i les han pactat amb Adif, per evitar molèsties als veïns. Tot i això, les molèsties són inevitables, ja que el transport es fa de les 7 del matí a les 7 del vespre.
El túnel de Sarrià i el de la muntanya de Montagut, a Sant Julià de Ramis, es construiran pels mètodes tradicionals, amb retroexcavadores o martells demolidors hidràulics, entre altres mitjans, i en tres fases: avançament, destrossa i contravolta. Un 77% del traçat d'aquest tram, d'un total de 4,9 quilòmetres, serà subterrani, ja que, a part dels dos túnels, hi ha també els falsos túnels de sortida a la superfície. Així, el túnel de Sarrià, que inclou tres sortides d'emergència, farà 3.042 metres, més 57,35 m de fals túnel de sortida, i el de Montagut, 475 m, amb uns falsos túnels, de 75,8 i 156,7 m.