| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 28 de maig de 2024


dimecres, 26 de novembre de 2008
>

Les voladures per a les obres del TAV a Sarrià i Sant Julià començaran en les pròximes setmanes

Els túnels previstos als dos municipis no es faran amb tuneladora

MONTSE BARRERA. Sarrià Sant Julià
Les voladures per a la construcció dels túnels del TAV a Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis es preveuen iniciar en les pròximes setmanes, tot i que encara no hi ha una data oficial. Les voladures, que es faran a la zona de les boques del túnel i al centre d'aquest, han de permetre'n la construcció, ja que els treballs no es faran amb tuneladora sinó pel sistema tradicional. Els alcaldes estan pendents de reunir-se amb Adif per conèixer el calendari i els tipus d'explosius que s'utilitzaran.


+ Imatge de les obres del TAV a Sant Julià. Foto: LLUÍS SERRAT

L'empresa de senyalització que treballa per Adif ja va penjar fa uns dies els rètols que anuncien les voladures i el perill que representen. Tot i això, però, Adif encara no ha comunicat als alcaldes d'aquests municipis la data en què les començarà a fer, si bé aquests intueixen que serà d'aquí a poques setmanes i que se'ls comunicarà en les reunions que tenen programades pels propers dies. Els alcaldes han de tenir coneixement d'aquestes actuacions i del tipus d'explosius que s'utilitzaran, per motius de seguretat i de previsió de circulació per les zones afectades i per informar paral·lelament els veïns.

Les obres avancen al ritme previst, i tant Sarrià com Sant Julià han buscat alternatives de circulació per als camions que transporten les terres que extreuen de la zona del treball i les han pactat amb Adif, per evitar molèsties als veïns. Tot i això, les molèsties són inevitables, ja que el transport es fa de les 7 del matí a les 7 del vespre.

El túnel de Sarrià i el de la muntanya de Montagut, a Sant Julià de Ramis, es construiran pels mètodes tradicionals, amb retroexcavadores o martells demolidors hidràulics, entre altres mitjans, i en tres fases: avançament, destrossa i contravolta. Un 77% del traçat d'aquest tram, d'un total de 4,9 quilòmetres, serà subterrani, ja que, a part dels dos túnels, hi ha també els falsos túnels de sortida a la superfície. Així, el túnel de Sarrià, que inclou tres sortides d'emergència, farà 3.042 metres, més 57,35 m de fals túnel de sortida, i el de Montagut, 475 m, amb uns falsos túnels, de 75,8 i 156,7 m.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Negociacions d'expropiació

>Les entitats formaran part de la comissió de seguiment de les obres del tren a Figueres

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.