| |||||
|
|||||
|
dimecres, 26 de novembre de 2008 > Començant la casa per la teulada
Dos arquitectes i un urbanista reconeguts coincideixen a advertir que la reforma de la Diagonal no pot quedar en un simple «lífting» ni en un «cop d'efecte»ANNA BALLBONA. Barcelona La reforma de la Diagonal no pot ser un «cop d'efecte» urbanístic ni un simple «lífting», ni tampoc ha d'oblidar alternatives efectives per garantir la mobilitat de Barcelona i els accessos des de l'àrea metropolitana. Són les idees principals que ofereixen dos arquitectes i un urbanista Juli Capella, Xavier Basiana i Jordi Borja consultats per aquest diari. Opinions crítiques que se sumen a la que ahir aportava Albert Serratosa, l'autor del pla general metropolità.
Si Albert Serratosa, autor del pla general metropolità, oferia ahir, en aquestes pàgines, algunes «condicions indispensables» que hauria d'incloure la reforma de la Diagonal, com ara la unió del metro, el respecte per l'arbrat existent i l'ampliació de les voreres, ara és el torn de dos arquitectes i un urbanista reconeguts, que coneixen a fons Barcelona. Juli Capella, Xavier Basiana i Jordi Borja coincideixen a alertar del perill que titil·la sota l'anunci d'aquesta gran reforma, i és que, per dir-ho d'una manera planera, s'estigui començant la casa la nova Diagonal per la teulada. L'arquitecte Juli Capella, exdirector del FAD, coincideix amb Serratosa a l'hora de decantar-se pel metro com a transport més efectiu per solucionar la mobilitat de Barcelona que no pas el tramvia, una aposta que jutja «equivocada»: «No crec en tramvies i crec en el metro, que és la solució real; va ser un error començar a posar el tramvia», remarca. A parer seu, «el que sosté el transport públic d'una ciutat és el metro». En aquest sentit, no té dubtes dels beneficis d'enllaçar el metro per la Diagonal: «Em deixaria de líftings i hi abocaria tots els diners», conclou. Una altra demanda de Capella és de respecte per la «fesomia» de la Diagonal, perquè «no es carreguin un espai de memòria històrica». Plenament d'acord a donar «prioritat al vianant» per desplaçar el cotxe, insta l'Ajuntament a donar l'opció d'opinar a tothom. |
|
JULI CAPELLA XAVIER BASIANA JORDI BORJA ARQUITECTE ARQUITECTE URBANISTA «No crec en tramvies i crec en el metro, que és la solució real. El que sosté el transport públic d'una ciutat és el metro» «Em va sorprendre l'anunci, perquè abans que la remodelació de la Diagonal, Barcelona té altres necessitats més urgents» «Sembla que es va a cops d'efecte, amb un ordre dispers i sense visió estratègica d'àmbit regional i metropolità» |
![]()
|