Les travesses es descarreguen mitjançant camions al llarg del traçat. Per a la distribució del balast es condicionaran tres zones d'acumulació, situades a la Roca del Vallès, Santa Maria de Palautordera i Riudarenes. El carril arriba a l'obra en trens d'amplada convencional i s'acumula el material a la zona de Sant Feliu de Buixalleu per transportar-los en trens d'amplada internacional fins al punt de muntatge. El procés es realitza en vàries fases. La primera és la de l'acumulació de material per, posteriorment, estendre la primera capa de balast de 20 centímetres de gruix, sobre la qual es col·loquen les travesses a una distància de 60 centímetres cada una i es munta el carril. Després de col·locar el carril, s'estén una altra capa de balast i, mitjançant maquinària especialitzada, es fan les soldadures, estabilitzacions, alliberació de tensions i el perfilat.
El tram entre la Roca i Riudellots l'executaran en via doble amb una distància entre eixos de 4,70 metres. Tot el traçat s'equiparà amb vies sobre balast. Per al muntatge de via s'utilitzaran 200.589 metres de carril, 10.877 metres de vies auxiliars, 1.263 soldadures aluminotèrmiques, 550.000 tones de balast i 161.053 travesses de formigó. El tram entre la Roca i Riudellots té una longitud de 48,9 quilòmetres i passa per Llinars del Vallès, Santa Maria de Palautordera, Sant Celoni, Gualba, Riells i Viabrea, Sant Feliu de Buixalleu, Hostalric, Massanes, Maçanet de la Selva, Riudarenes i Sils.
Paral·lelament, Adif ha adjudicat el contracte per a la redacció dels projectes constructius de muntatge de via i instal·lacions auxiliar en els trams entre Riudellots i Figueres.