| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 19 d'abril de 2024


dissabte, 22 de novembre de 2008
>

Adif comença les obres per muntar la via per on circularà el TAV entre la Roca i Riudellots

És un tram d'uns 49 quilòmetres en què s'utilitzaran 550.000 tones de balast

ACN. Riudellots de la Selva
L'empresa pública Adif ha començat les obres de muntatge de la via del TAV en el tram entre la Roca i Riudellots. Per al muntatge de la via en aquests 48,9 quilòmetres s'utilitzaran més de 200 quilòmetres de carril, 161.000 travesses i 550.000 tones de balast. Les obres tenen un pressupost d'adjudicació d'11.575.829,86 euros. Els pròxims treballs seran preparar el material i estendre la primera capa de balast i començar el muntatge des de la base de Sant Feliu de Buixalleu.


Les travesses es descarreguen mitjançant camions al llarg del traçat. Per a la distribució del balast es condicionaran tres zones d'acumulació, situades a la Roca del Vallès, Santa Maria de Palautordera i Riudarenes. El carril arriba a l'obra en trens d'amplada convencional i s'acumula el material a la zona de Sant Feliu de Buixalleu per transportar-los en trens d'amplada internacional fins al punt de muntatge. El procés es realitza en vàries fases. La primera és la de l'acumulació de material per, posteriorment, estendre la primera capa de balast de 20 centímetres de gruix, sobre la qual es col·loquen les travesses a una distància de 60 centímetres cada una i es munta el carril. Després de col·locar el carril, s'estén una altra capa de balast i, mitjançant maquinària especialitzada, es fan les soldadures, estabilitzacions, alliberació de tensions i el perfilat.

El tram entre la Roca i Riudellots l'executaran en via doble amb una distància entre eixos de 4,70 metres. Tot el traçat s'equiparà amb vies sobre balast. Per al muntatge de via s'utilitzaran 200.589 metres de carril, 10.877 metres de vies auxiliars, 1.263 soldadures aluminotèrmiques, 550.000 tones de balast i 161.053 travesses de formigó. El tram entre la Roca i Riudellots té una longitud de 48,9 quilòmetres i passa per Llinars del Vallès, Santa Maria de Palautordera, Sant Celoni, Gualba, Riells i Viabrea, Sant Feliu de Buixalleu, Hostalric, Massanes, Maçanet de la Selva, Riudarenes i Sils.

Paral·lelament, Adif ha adjudicat el contracte per a la redacció dels projectes constructius de muntatge de via i instal·lacions auxiliar en els trams entre Riudellots i Figueres.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Ressuscita la MAT de Ponent

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.