«Se'ns ha girat feina.» Amb aquesta frase va valorar ahir a la nit Adela Agelet, presidenta de la coordinadora que agrupa les principals associacions del districte, el suport incondicional que van rebre dels habitants de les Corts els líders veïnals en la seva contundent oposició al projecte de reordenació de les instal·lacions del FCB que la junta que presideix Joan Laporta ha negociat amb el sector d'Urbanisme de l'Ajuntament. L'aval es va expressar amb la presència de prop de quatre-cents residents inclosos alguns veïns de Sarrià-Sant Gervasi i l'Hospitalet en l'assemblea informativa convocada per l'entitat que, fins i tot, va obligar a suspendre, per falta d'assistència, el Consell Ciutadà que s'havia de reunir a la mateixa hora a la seu del districte de les Corts. Agelet va obrir la trobada assenyalant que els plans del Barça de requalificar la parcel·la del Miniestadi per poder aixecar-hi pisos i amb les plusvàlues de la promoció immobiliària finançar la reforma del Camp Nou i la construcció d'un nou Palau Blaugrana «posen en perill la reserva d'equipaments». La consideració de la presidenta de la coordinadora va ser refermada per la seva homòloga de la Federació d'Associacions de Veïns i de Veïnes de Barcelona, Eva Fernández, que va explicar el motiu del suport de la principal entitat ciutadana de la capital a la lluita que volen posar en marxa els representants dels residents de les Corts: «Som presents perquè entenem que el sòl d'equipaments és un sòl de tota la ciutat que no es pot perdre. Ara que estem davant d'una crisi econòmica provocada pels pelotazos, els equipaments són essencials.»
També van intervenir, convidats per la coordinadora, l'arquitecte Agàpit Borràs i l'advocat Eduard Moreno, que ja va defensar la veu dels veïns en el plet contra el Barça 2.000 impulsat per l'expresident blaugrana Josep Lluís Núñez. Borràs va advertir que la pèrdua de sòl d'equipaments que planteja el projecte de Laporta de 70.000 metres quadrats és superior a la que van posar sobre la taula fa vuit anys els mandataris del club, i va afegir que la requalificació d'una part dels terrenys del FCB crearia un precedent molt perillós: «S'obre la porta al fet que ho demanin altres entitats privades com el Club de Polo, el Club Esportiu Laeità o les universitats, i que el model es traslladi a d'altres municipis.» L'arquitecte no va tenir inconvenient a desacreditar la gestió que el govern que presideix Jordi Hereu està desenvolupant en aquest tema. «Mai abans l'Ajuntament de Barcelona havia anat a remolc d'una entitat tan potent com el Barça», va afirmar. Moreno va reblar el clau de les crítiques contra el bipartit municipal: «La ciutat és de tots i no només dels propietaris dels solars. Ho ha dit el Tribunal Suprem, que ha dictat moltes sentències en contra de l'Ajuntament.» Moreno va instar els veïns de les Corts a mobilitzar-se contra els que va titllar de «lacais al servei del capital», fent referència als grups polítics al consistori: «És un pla que va contra les normes urbanístiques i contra el dret a la ciutat, que és de tots.»
Els veïns es van encoratjar amb aquestes paraules i, en el torn de preguntes, es van mostrar disposats a sortir al carrer immediatament i van interpel·lar els membres de la coordinadora sobre les mobilitzacions que tenen previstes. Agelet va cloure la trobada intentant calmar l'aparent entusiasme del veïnat: «Posar ara data a les mobilitzacions potser seria anar un pèl per endavant, encara que la voluntat és aquesta.» Els integrants de la coordinadora tenen previst reunir-se dilluns per concretar les primeres accions de protesta que seran penjar pancartes als balcons dels edificis propers al Camp Nou per explicitar el rebuig a l'eventual requalificació del Miniestadi i fer algun acte al carrer, de caire més o menys festiu. Els líders veïnals també decidiran si es mantenen en la comissió de seguiment sobre els projectes del FCB existent al consell municipal i que la regidora Montserrat Sànchez ha tornat a convocar pel 9 de desembre vinent amb vista a crear un grup de treball negociador entre el Barça, els veïns i els grups polítics.