| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 13 de maig de 2024


dimecres, 19 de novembre de 2008
>

El percentatge d'immigrats a les escoles públiques de Barcelona quintuplica el de les concertades

En l'ESO, aquest alumnat suposa més del doble que en l'etapa infantil

AGÈNCIES. Barcelona
El veritable esforç d'integració de l'alumnat d'origen estranger recau en els centres educatius públics. Aquesta és la conclusió de l'informe que Montserrat Ballarín, regidora d'Educació de l'Ajuntament de Barcelona, va presentar ahir. El document assenyala que, mentre que a les escoles públiques el percentatge d'immigrats és del 25%, a les concertades la proporció és cinc cops inferior. A més, l'estudi destaca que, en l'ESO, la presència d'aquest col·lectiu és quasi el doble que en infantil.


+ A la imatge, alumnes a classe a l'escola Carlit de Barcelona. Foto: QUIM PUIG

«Desproporció en la coresponsabilitat dels centres educatius» pel que fa a la integració de l'alumnat immigrat. Així va definir la regidora d'Educació de l'Ajuntament de Barcelona, Montserrat Ballarín, la situació que reflecteixen els resultats de l'estudi presentat ahir en el si de la comissió d'Educació, Cultura i Benestar Social. L'informe, fet a partir de les dades de matriculació d'aquest curs, assenyala que, mentre que a l'escola pública el 25% de l'alumnat és d'origen estranger, a la concertada aquesta xifra és només del 5%. Respecte d'aquest desequilibri, que ja es va apuntar en un estudi publicat pel Ministeri de Ciència i Innovació a principis d'aquest any (veure l'edició d'El Punt del 7 de gener), Ballarín va assegurar que el risc de fracàs escolar està en la concentració de determinades tipologies d'alumnes i va advocar perquè la responsabilitat es reparteixi entre tots els centres finançats amb fons públics.

L'informe, que xifra en 21.058 el col·lectiu d'immigrats d'entre 3 i 16 anys que estudia a la capital catalana, indica que la presència d'aquest alumnat estranger creix a mesura que s'avança el nivell d'estudis i és gairebé el doble en ESO (8.029) que en l'etapa infantil (3.061).

Per origen, el 61% dels alumnes estrangers procedeixen de l'Amèrica Central i del Sud, mentre que els del continent Asiàtic i d'Oceania, en segona posició, només representen un 16,6% del total.

D'altra banda, la regidora d'Educació va explicar durant la reunió de la comissió que s'estan valorant els resultats de les aules d'acollida temporals obertes en tres instituts.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.