La nova etapa de la rambla d'Ègara començarà el 2 de desembre, la data que el consistori i l'empresa que fa les obres de perllongament dels FGC havien pactat per no interferir en la campanya comercial de Nadal. D'aquí a dos dimarts, en el tram entre la plaça del Doré i el Portal de Sant Roc hi haurà un carril bus en cada sentit i un altre carril per als vehicles privats. En el tram central des del portal de Sant Roc fins al carrer de la Rasa el pas serà exclusiu per al transport públic, les bicis i els veïns que hagin d'accedir al seu aparcament. I des de la Rasa fins al carrer Galileu, cohabitaran de nou els carrils per al bus i un altre per als vehicles privats. Segons Melgares, amb aquesta i altres actuacions incloses en el programa de mobilitat per a l'ambientalització de la ciutat, es vol traslladar el trànsit de pas per les anelles que circumval·len Terrassa i «pacificar la rambla i el centre» i millorar la seguretat viària. I és dins d'aquests paràmetres que Melgares va donar per fet que a partir d'ara en el tram central de la rambla només hi circularan els vehicles de transport públic, els vehicles de serveis, les bicis i els cotxes dels residents.
També durant la setmana del 2 de desembre, els carrers Galileu i Arquímedes tornaran a recuperar la seva fesomia habitual amb un carril de circulació i l'altre destinat a aparcaments, contenidors i zones de càrrega i descàrrega. Durant la mateixa setmana, el passeig 22 de Juliol entre la Rambla i l'estació de la Renfe i la carretera de Montcada de l'avinguda del Vallès fins a Vallparadís estrenaran un carril bus.
A partir del febrer de l'any que ve i al llarg del primer semestre del 2009, l'Ajuntament de Terrassa posarà en marxa el carril bici consensuat en un procés participatiu que començarà a l'avinguda Abat Marcet i que connectarà amb el barri de les Fonts. En els mateixos mesos, es crearan carrils bus a les avingudes Marcet, Jaume I i Jacquard, mentre que el carrer Pare Llaurador serà de direcció única i incorporarà aparcament de zona blava.
Un cop consolidades totes aquestes actuacions als carrers i avingudes de Terrassa, el consistori iniciarà la senyalització dels carrers inclosos en les àrees on els vehicles no podran passar dels 30 km/h al Centre, Ca n'Aurell, Cementiri Vell i Vallparadís. També crearà nous carrils bus i bici al tram final de la rambla, i a les avingudes Tarradellas i Marcet, posarà un semàfor a la plaça de les Magnòlies i farà més zona blava als carrers més pròxims al centre.