| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


dimecres, 12 de novembre de 2008
>

Sobre educació



SÍLVIA AMER. SANT JORDI DESVALLS (GIRONÈS).

El motiu d'aquest article, molt probablement, és la vaga de mestres convocada per demà, 13 de novembre en contra de la LEC (llei d'educació de Catalunya), o potser també la necessitat que tinc com a mestra de vetllar per la millora de la tasca docent. Per això, m'agradaria explicar-vos la dualitat que visc dia a dia entre el poble on visc i el poble on treballo. Visc en un poble petit, amb una escola rural que, de tant en tant, em permeto el luxe d'observar. Dic el luxe perquè penso que els mestres hi fan una feina molt maca i els nens/es tenen un context social i familiar favorable per realitzar-hi aprenentatges. S'hi respira un ambient d'interès i de ganes.

Al poble on treballo s'hi parlen més de cent llengües i, com us podreu imaginar, a l'escola tenim una gran i (per què no dir-ho) complexa diversitat. Em suposa un repte diari veure tot el que hauria de fer per a cadascun dels meus alumnes. Però des de la meva dimensió d'única mestra de la meva aula, no ho puc abraçar tot. I m'explicaré. Tinc vint-i-cinc nens/es. Cinc d'aquests són d'educació especial, amb dificultats per al seguiment de les classes, malgrat que intento proporcionar-los material adaptat. També hi ha algun cas amb problemes de conducta; dificultat d'entendre'ns amb alguns pares pel desconeixement de la llengua, pel fet cultural i per la importància que donen a l'escola. Acaba d'arribar una nena nova d'un altre país i que, tot i estar a segon, no havia estat escolaritzada. Imagineu-vos l'abisme que la separa dels altres i quina possibilitat tindrà d'assolir els objectius marcats per a la seva edat. Dificultats d'alguns per centrar l'atenció i un llarg etcètera. Però hi ha aules amb més problemàtiques. Aquestes són les vertaderes dificultats de l'educació. Fer baixar les ràtios, dotar-nos de més recursos humans i materials (en lloc de destinar-los a la sisena hora) serien solucions de millora a curt termini. On i de quina manera es parla d'aquests problemes a la LEC? Parlem de solucions reals i immediates. Les converses que visc entre companys del sector apunten a un important desacord pel que fa a l'aprovació d'aquesta llei. Tingui la resposta que tingui la vaga, cal tenir en compte l'opinió dels mestres, que sembla força homogeneïtzada. Continuaré contemplant l'escola del meu poble per agafar energia i anar a treballar amb les piles ben carregades.


Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.