| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 9 de juny de 2026


dimarts, 11 de novembre de 2008
>

Les imatges de la revolució llibertària a Salt, a la Coma Cros

La CGT recorda els fets amb una exposició i un cicle de conferències

LAURA PORTAL. Salt
El 70è aniversari de la revolució llibertària que es va produir arran de l'aixecament franquista el juliol de 1936 van generar l'exposició itinerant sobre aquests fets, ara fa dos anys. Aquesta mostra arriba ara a Salt dins les jornades La por de la memòria no tanca ferides, organitzades per la Confederació General del Treball (CGT) i amb el suport municipal. Així, a més de l'exposició oberta fins divendres, s'està celebrant un cicle de conferències a la Nau Kropotkin de la Coma Cros.


 Foto: ARXIU MUNICIPAL DE SALT

 Foto: ARXIU MUNICIPAL DE SALT

+ A dalt, treballadores de la Coma Cros. A baix, d'esquerra a dreta, teatre a la platja organitzat pel Centre Cultural Obrer Floreal i un punt de control d'accés a la població, a Can Pixera. / Foto: ARXIU MUNICIPAL DE SALT
Salt va ser un dels nuclis de la lluita antifeixista i de la revolució llibertària que hi va haver en esclatar la Guerra Civil. El fet que a Salt hi hagués aquest dinamisme polític no era gratuït, sinó que estava precedit pel moviment obrer que hi va haver durant la república. De tot plegat tracta l'exposició La revolució llibertària: 70è aniversari del 19 de juliol del 1936, on es recullen imatges del Salt republicà, obrer antifeixista i resistent. Per explicar aquells esdeveniments, a la mateixa nau on es pot veure la mostra, s'està celebrant un cicle de conferències que avui tractarà de L'anarquista violent: la construcció del mite, a càrrec de l'historiador Xavier Díez; demà, Eduardo Pardo: un cap de comitè en un poble convuls, pel periodista Pau Lanao, i divendres es tanca amb la presentació del llibre Miedo a la memoria, pel militant antifranquista Octavio Alberola. Tots els actes es faran a 2/4 de 9 del vespre.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Diversos actes recorden a Salt la revolució llibertària

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.