| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 28 de març de 2024


dijous, 6 de novembre de 2008
>

Educació desqualifica en una carta l'últim informe de la Fundació Bofill

El text, enviat als instituts, acusa l'entitat de voler imposar un «model únic» educatiu

MARCEL BARRERA. Barcelona
El Departament d'Educació no s'ha quedat de braços plegats davant de l'últim informe de la Fundació Jaume Bofill, segons el qual el 30% dels alumnes de 15 anys estudien en centres en què els separen segons el nivell, i en una carta de tres pàgines que ha enviat a tots els directors d'institut amb el títol La diversitat es gestiona des de la diversitat, critica la «visió fragmentada i parcial» de l'estudi Equitat, excel·lència i eficiència, alhora que fa una defensa aferrissada de l'autonomia de cada centre i assenyala que l'educació «només pot avançar sense imposicions, fent confiança als docents i renunciant als models únics».


+ El conseller d'Educació, Ernest Maragall. Foto: ORIOL DURAN

Reacció ràpida, contundent i pública. Només dos dies després que el president de la Fundació Jaume Bofill, Jordi Sánchez, i l'autor de l'estudi, el catedràtic de la UAB Ferran Ferrer, van presentar el treball sobre la separació dels alumnes per nivells, el departament que encapçala el conseller Ernest Maragall va enviar una carta sense signatura, només amb la datació i el nom del Departament d'Educació, als directors d'institut. En aquest document, que es pot consultar al web www.xtec.net, s'assenyalen una sèrie de mesures engegades els últims anys per Educació a favor de l'atenció a la diversitat, com ara les aules obertes, les aules d'acollida i els plans d'entorn, i es critica obertament l'últim treball de la Fundació, basat en dades de l'informe PISA, per la seva visió «fragmentada i parcial».

La carta, que es presenta com una sèrie de «consideracions» sobre el treball de la Fundació Bofill, assenyala: «El que és segur és que no avançarem reiterant els retrets als centres respecte a com donen solucions als complexes problemes de gestió de les aules.» «El Departament d'Educació està convençut que les fórmules de caràcter homogeneïtzador no ens orienten cap a la qualitat educativa. Per això ha optat per fer confiança a les direccions dels centres i al seu professorat.» Aquesta carta, en una iniciativa bastant infreqüent del departament, és plena de retrets a la Fundació Bofill, una entitat independent que s'ha caracteritzat els últims anys per la publicació d'informes molt crítics amb l'actual estat de l'educació.

El president de la fundació, Jordi Sánchez, va evitar ahir entrar en polèmica amb el departament, però va dir que el document del departament «no qüestiona el contingut de l'informe» i que la presentació de les dades «no buscava responsabilitzar ningú de la situació de separació que es dóna sinó deixar constància d'una realitat que cal abordar».

Fonts del departament van indicar ahir que la carta només vol «donar confiança als docents». Carles Mata, president de l'associació de directors Axia, va dir que la carta és una «bona resposta» a la Fundació Bofill perquè aposta per la professionalització i el reforç de les direccions. «No es pot generalitzar ni assegurar al cent per cent que el model que no segrega sigui millor», segons Mata.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Educació desqualifica en una carta l'últim informe de la Fundació Bofill

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.