Baixar a Virrei Amat, a les andanes del metro (L5), és com submergir-se en el túnel del temps. Per aquesta estació no han passat les tres últimes dècades. Ni la llei de supressió de barreres arquitectòniques, malgrat que és una de les estacions principals de Nou Barris.
En baixar del vagó, ja es nota la falta d'intervencions en aquest sentit: hi ha una notable separació entre el vagó i l'andana, malgrat que els trens són nous. Tant si se surt pel nord com pel sud, caldrà pujar escales. I no pas poques. Sortint cap a Doctor Pi i Molist hi ha dues boques. En una, la de Pi i Molist, s'han de superar cinc trams d'escales, que sumen en total 67 esglaons. Per la sortida del passeig Fabra i Puig són uns altres cinc trams d'escales, 76 esglaons. Per la sortida de Felip II també hi ha dues boques. En una són tres trams d'escales, amb 34 esglaons i, en l'altra, uns altres tres trams amb 25 esglaons. No hi ha ascensor ni escala mecànica.
La Generalitat explicarà aquesta tarda als veïns de Nou Barris, que han tornat a posar en la seva agenda de reivindicacions aquesta qüestió, que està preparant el projecte d'eliminació de les barreres d'aquesta estació, que excepcionalment està dotat d'un pressupost d'uns 8 milions d'euros perquè inclourà l'ampliació del vestíbul.
També explicarà que, de moment, està descartat el projecte d'obertura d'una estació de la línia 4 a Virrei Amat, en el tram entre les estacions de Llucmajor i Maragall. Aquesta línia passa per la plaça, però no hi té parada. L'any 2004 la Generalitat va anunciar que obriria aquesta estació perquè el recorregut que hi ha entre Llucmajor i Maragall és força llarg. I, de fet, havia calculat que hi invertiria 24,3 milions d'euros. Però el projecte no es va arribar a executar mai, cosa que ha suscitat la protesta dels veïns i les denúncies reiterades del grup municipal de Convergència i Unió (CiU).
Alguns representants del moviment associatiu de Nou Barris han manifestat que no estan disposats a renunciar a aquest projecte. El consideren prioritari per enllaçar de manera adaptada les línies 5 i 4, ja que l'intercanviador a Maragall també està ple de barreres.