Els treballs ara s'estan centrant en l'acabament del viaducte, que fa 691 metres de longitud i 14 d'amplada. La infraestructura està formada longitudinalment per 28 bigues prefabricades, sobre les quals s'instal·len tretze peces denominades martells. Tots aquests elements han hagut de ser col·locats amb l'ajuda de grues de gran tonatge.
En la darrera fase de construcció del viaducte, els treballs es concentraran a acabar la plataforma i, posteriorment, s'hi posarà la capa d'impermeabilització, les canalitzacions de drenatge i aparells de dilatació, entre altres elements complementaris. Un cop s'hagi completat el viaducte, es faran les proves de càrrega, tant estàtica com dinàmica.
TRAMS ACABATS
Adif ja dóna per acabades les obres de la plataforma del TAV dels trams Sant Celoni-Riells i Viabrea, Riells i Viabrea-Massanes i Sils-Riudellots. A part, es troben en la recta final els treballs entre Massanes i Maçanet de la Selva. Així, Adif ja ha adjudicat les obres de muntatge de la via des de la Roca fins a Riudellots de la Selva. Aquesta actuació té un cost d'11,5 milions d'euros i s'utilitzaran 200.589 metres de carril, 10.877 metres de vies auxiliars i 1.263 travesses de formigó pretesat, a part de diversos aparells complementaris per a la via.
Altres obres que s'han executat en aquest tram per a altres instal·lacions ferroviàries són espais per a avançament i estacionament de trens a Riells i Viabrea i a Vilobí.