| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 8 de maig de 2024


dilluns, 27 d'octubre de 2008
>

Salou tem quedar-se sense servei ferroviari quan es posi en marxa el corredor mediterrani per l'interior

Vol que es concreti el traçat del Tramcamp per mantenir comunicat el nucli urbà

A. PALOMARES. Salou
La connexió ferroviària amb Barcelona i Tarragona és una de les principals preocupacions de l'Ajuntament de Salou per al futur. La construcció del nou corredor del mediterrani per l'interior farà que la via que actualment travessa el municipi desaparegui i sigui substituïda, a llarg termini, pel Tramcamp, mentre que l'estació es desplaçarà al nord del terme, en una nova terminal compartida amb Port Aventura. El consistori, però, tem que hi hagi un decalatge temporal que deixi el municipi sense tren.


+ L'estació de Salou se situa actualment al bell mig del nucli urbà. Foto: J.P.R.

Amb aquest escenari, el consistori salouenc ha al·legat al pla territorial parcial del Camp que el tram ferroviari que teòricament ha de comunicar Vila-seca i Salou es concreti més –i, per tant, s'agilitzi la tramitació–, ja que la planificació aprovada pel govern només ho considera un «traçat en estudi». D'aquesta manera, el consistori vol garantir una connexió ferroviària amb Tarragona i Barcelona, i el pas d'un hipotètic servei de rodalies del Camp per la ciutat.

Malgrat això, els dubtes per als salouencs sorgeixen amb relació al lapse de temps que passarà entre la desaparició de l'actual corredor del mediterrani (prevista per d'aquí a quatre o cinc anys, segons ha comunicat el Ministeri de Foment a l'Ajuntament) i l'entrada en funcionament del Tramcamp. «No pot ser que hi hagi un espai sense tren ni tramvia lleuger. Caldrà buscar un sistema de comunicació alternatiu, però el servei des del centre del municipi ha de quedar unit d'alguna manera», creu l'alcalde de Salou, Antoni Banyeres.

De fet, des del consistori es recorda l'important flux de passatgers que genera l'actual estació, a prop de la zona de platja, i que és especialment multitudinària durant la temporada turística. Un altre dels problemes que es planteja l'executiu local és com serà capaç d'absorbir tots aquests viatgers l'estació del nord, més allunyada del centre. «Caldrà que hi hagi un Tramcamp que funcioni com ha de funcionar», va ressaltar el primer tinent d'alcalde, Salvador Pellicé.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Més protecció a les planes agrícoles

>Valls vol connexió a l'estació del TAV

>Entitats del Tarragonès demanen limitar el creixement a la comarca i protegir-ne espais naturals

>Estació a Port Aventura

>La regió de Madrid triplica Catalunya en quilòmetres d'autopistes i autovies

>Les comarques proposen retocs en el dibuix futur.. El Baix Camp reclama un nou eix interior

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.