Amb la intenció de voler fer una exposició mes entenedora del meu comentari proppassat, encapçalat «Millorar el transport públic», vull dir que, quan faig referència a modificar les estructures del transport públic, de persones per carretera i del servei urbà, ho faig amb el convenciment que ha arribat l'hora de posar fil a l'agulla perquè entitats, empreses, administració, governs i els ciutadans intentin trobar solucions al greu problema del trànsit. Una de les principals mesures seria reduir l'ús del transport particular; però per fer això s'ha d'aconseguir que el ciutadà, en fer ús del servei públic, tingui garantida una efectivitat que ha de consistir en la freqüència de serveis i la proximitat de les parades als llocs de més interès i de més conveniència dels viatgers: centres mèdics, col·legis i universitats, centres de tràmits oficials, hisenda publica i polígons industrials, que, en molts casos, estan allunyats de la terminal d'autobusos de les capitals o ciutats d'ubicació. Aquest fet, tot i les dificultats d'aparcament, indueix a fer ús del cotxe particular.
Però poca cosa aconseguirem si no fem una ferma reestructuració del funcionament i de les concessions de línies regulars i de serveis urbans, interurbans i metropolitans. Crec que ja no té cap sentit insistir en un model obsolet, perquè priva de posar un nou funcionament que hauria de consistir a fer que no quedés cap poble sense l'oportunitat de poder accedir al servei públic sense haver de desplaçar-se. Cada poble, capital o ciutat, hauria de fer un estudi i poder crear un recorregut urbà amb les parades convenients per a la recollida i baixada de ciutadans, a fi de poder aconseguir que a totes hores del dia qualsevol ciutadà de qualsevol poble tingui la seguretat que tindrà un servei que el portarà a qualsevol centre d'interès de qualsevol població. Crec que és necessària la incorporació del servei urbà a servei de línia regular per poder aconseguir reduir l'ús del cotxe i facilitar l'acostament del passatger als centres d'interès. Crec que tenim tècnics prou eficients per poder fer un estudi de com es podria posar en solfa. Fins i tot a les mateixes empreses els seria convenient.