| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 24 d'abril de 2024


dijous, 23 d'octubre de 2008
>

Transport públic



MÀRIUS VIELLA. LA BISBAL D'EMPORDÀ (BAIX EMPORDÀ).

Amb la intenció de voler fer una exposició mes entenedora del meu comentari proppassat, encapçalat «Millorar el transport públic», vull dir que, quan faig referència a modificar les estructures del transport públic, de persones per carretera i del servei urbà, ho faig amb el convenciment que ha arribat l'hora de posar fil a l'agulla perquè entitats, empreses, administració, governs i els ciutadans intentin trobar solucions al greu problema del trànsit. Una de les principals mesures seria reduir l'ús del transport particular; però per fer això s'ha d'aconseguir que el ciutadà, en fer ús del servei públic, tingui garantida una efectivitat que ha de consistir en la freqüència de serveis i la proximitat de les parades als llocs de més interès i de més conveniència dels viatgers: centres mèdics, col·legis i universitats, centres de tràmits oficials, hisenda publica i polígons industrials, que, en molts casos, estan allunyats de la terminal d'autobusos de les capitals o ciutats d'ubicació. Aquest fet, tot i les dificultats d'aparcament, indueix a fer ús del cotxe particular.

Però poca cosa aconseguirem si no fem una ferma reestructuració del funcionament i de les concessions de línies regulars i de serveis urbans, interurbans i metropolitans. Crec que ja no té cap sentit insistir en un model obsolet, perquè priva de posar un nou funcionament que hauria de consistir a fer que no quedés cap poble sense l'oportunitat de poder accedir al servei públic sense haver de desplaçar-se. Cada poble, capital o ciutat, hauria de fer un estudi i poder crear un recorregut urbà amb les parades convenients per a la recollida i baixada de ciutadans, a fi de poder aconseguir que a totes hores del dia qualsevol ciutadà de qualsevol poble tingui la seguretat que tindrà un servei que el portarà a qualsevol centre d'interès de qualsevol població. Crec que és necessària la incorporació del servei urbà a servei de línia regular per poder aconseguir reduir l'ús del cotxe i facilitar l'acostament del passatger als centres d'interès. Crec que tenim tècnics prou eficients per poder fer un estudi de com es podria posar en solfa. Fins i tot a les mateixes empreses els seria convenient.


Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.