Demà dijous s'acaba el termini per presentar al·legacions al pla territorial del Camp de Tarragona. En el cas de la comarca del Baix Penedès es veu una vegada més afectada per infraestructures que no acaben de convèncer els ajuntaments del territori. De fet, una de les que ha provocat més rebuig és el nou traçat de l'A-7, que passa per zones paisatgístiques i «trinxa encara més» la comarca, segons l'opinió de tots els alcaldes afectats. Per aquest motiu, tant Banyeres del Penedès, com l'Arboç, el Vendrell i Calafell presenten una al·legació en què reclamen que no es porti a terme el traçat de l'A-7 que proposa el pla territorial, i que en canvi s'ampliï en un carril més l'AP-7 al seu pas pel Baix Penedès, i que se suprimeixin els peatges i es converteixi aquest tram en una autovia. En el cas de Calafell, el consistori es mostra encara més contrari pel fet que l'N-340 mai ha passat pel seu terme i, per tant, al·lega que no té per què passar-hi ara. Segons el regidor de territori de Calafell, Ramon Ferrer, el traçat que presenta el pla passa molt a prop d'elements patrimonials importants, com ara el castell, i també suposa un impacte mediambiental molt greu per a la zona de la Cobertera.
LA C-31, VIA URBANA
L'Ajuntament de Calafell fa temps que es marca com a prioritat que la C-31 es converteixi en una via més de la trama urbana del municipi. De fet amb les obres realitzades en els últims mesos, la carretera ha adoptat aquesta visualització a ulls de tothom ja que, des de Cubelles fins a Segur, no es pot circular a més de 50 pels semàfors i rotondes que s'hi han instal·lat. Per aquest motiu, el consistori també presenta una al·legació al pla territorial en què sol·licita que existeixi una carretera alternativa a aquesta que permeti circular entre els municipis de manera més ràpida. L'opció que es planteja des de Calafell per substituir la C-31 com a via ràpida per al trasllat intern dels ciutadans és suprimir els peatges de l'autopista Pau Casals de Cubelles i Calafell. A més, també reclama que s'origini un nou accés a aquesta autopista des de Segur en direcció a Tarragona, ja que actualment només hi ha una entrada en aquest sector a l'autopista, però és en sentit Barcelona.
ANELLA FERROVIÀRIA
El regidor de territori calafellenc també afirma que es presenta una al·legació en què es reclama que es creï una anella ferroviària que uneixi la xarxa de la costa i la de l'interior a través d'un bucle a l'àrea de les Madrigueres, de manera que els trens puguin circular, per exemple, entre Calafell i Vilafranca, sense haver de fer transbord a l'estació de Sant Vicenç de Calders, com fins ara.