La primera sessió de treball del procés de participació sobre el projecte de construir un hotel que promou el Palau de la Música va atreure prop de 40 veïns del nucli antic de Barcelona, alguns arquitectes i persones sensibles en la qüestió del patrimoni. El primer debat, celebrat dijous, s'havia de centrar en la qüestió patrimonial i en les característiques tècniques de l'edifici d'hotel projectat per l'arquitecte Òscar Tusquets als números 13 bis, 15 i 17 del carrer Sant Pere Més Alt. Fa unes setmanes, però, la Generalitat ja va resoldre part del tema d'aquest primer debat en negar-se a descatalogar els edificis afectats. Això obliga a refer el projecte. Per això el primer que va fer la regidora de Ciutat Vella, Itziar González, en la primera sessió va ser aclarir que malgrat que el projecte sobre el qual s'havia de reflexionar ara ja s'ha descartat, «és important el debat per saber què opina la gent sobre l'afectació de patrimoni arquitectònic». Perquè encara que s'ha de refer el projecte, «hi haurà una intervenció moderna en un entorn històric».
Els assistents, doncs, es van decantar pel respecte al patrimoni arquitectònic, entrant fins i tot en aspectes de l'interior de l'edifici, com unes escales senyorials d'un dels edificis. També van expressar el seu desig que si es construeix un nou edifici sigui harmònic amb la resta d'edificacions del carrer i s'hi utilitzin materials i tècniques tradicionals. Per tant, sembla que no agrada una façana de vidre com la que proposava Tusquets en aquest indret.
El procés de participació sobre l'hotel del Palau de la Música ha tingut una altra baixa aquests dies: la Unió de Botiguers de Sant Pere Més Alt l'ha abandonat perquè discrepa de la resolució de la Generalitat sobre la descatalogació.