Si el 2008 el TAV ja va tenir un impuls important (172 milions d'euros), l'any que ve la inversió és duplicarà, i arribarà als 347 milions, que es destinaran a la continuació de les obres a la demarcació i a la redacció i l'obra de les estacions destinades a aquesta gran infraestructura. La inversió en el TAV, però, té una continuïtat anual fins al 2012, quan es preveu que hagi finalitzat l'obra.
Pel que fa al pressupost global, el Ministeri de Foment és el que destinarà més diners a la demarcació, en concret 104 milions d'euros. La partida més important és per al desdoblament de l'N-II (27,2 milions) però també destaca la construcció d'una nova duana a Puigcerdà (3,3 milions), la millora del tram de l'N-156 entre Ribes de Freser i la Molina (1,3 milions) o de la línia de tren Barcelona-Puigcerdà (7,7 milions). A la xifra total de Foment, cal afegir-hi les partides d'organismes públics com Adif (359 milions, la majoria dels quals són per al TAV, però també hi ha una partida per a la modernització d'estacions del tren convencional) i Aena (25,6 milions, destinats a la millora de les instal·lacions de l'aeroport).
D'altra banda, des del Ministeri de Medi Ambient s'ha previst una inversió de 9 milions, bona part dels quals van a parar al litoral en projectes de control de regressió de la costa. En l'àrea de Cultura, la restauració de la Catedral de Girona i les noves seus de l'arxiu històric provincial i de la biblioteca de l'Estat s'emporten el gruix de la partida, que és de 3,7 milions. Finalment, Hisenda ha previst 4,5 milions per a millores informàtiques, de comunicacions i de mobiliari.
(Més informació a les planes 20 i 24)