La dependència del transport aeri dels turistes asiàtics és absoluta. Els que volen visitar Catalunya, però, han de fer viatges organitzats, cars i massa llargs amb escales. La raó és que només hi ha un vol intercontinental directe entre Catalunya i Àsia, el de Singapore Airlines, i dues connexions directes més de l'aeroport de Barajas i la Xina.
La falta d'agilitat en la tramitació dels visats és un altre problema. El director general de Turespaña, Antoni Bernabé; el conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, i l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, van coincidir que cal una «millora evident» perquè els consolats deixin d'actuar com a «colls d'ampolla». Per solucionar-ho, el director general de Turisme de Catalunya, Ignasi de Delàs, va proposar que es concedeixin multivisats i que una empresa ajudi els consolats en la tramitació.
Segons els experts, encara queda molt camí per recórrer. La imatge de l'Estat està poc definida, ja que encara se'l relaciona amb els toros i el flamenc. El director de Promoció de Turisme de Barcelona, Josep Anton Rojas, va defensar, però, que els asiàtics coneixen la singularitat de Barcelona, que s'identifica sovint amb el Barça i els Jocs Olímpics del 1992.
Per atreure el turisme asiàtic, doncs, cal adaptar el producte i impulsar ofertes alternatives al turisme de ciutat com ara l'esportiu i de natura. Això sí, a l'hora de tractar aquest tipus de visitants és necessari corregir errors freqüents com ara «ficar-los tots al mateix sac».
El Japó és el primer emissor de turisme asiàtic i del Pacífic a l'Estat, amb uns 360.000 turistes, seguit de la Xina, l'Índia, Tailàndia i Austràlia, amb uns 60.000 o 70.000 turistes l'any, i de Singapur, les Filipines i Indonèsia, amb 20.000 o 30.000 turistes.