| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 9 de juny de 2026


dimarts, 23 de setembre de 2008
>

La promotora del parc eòlic porta els ajuntaments de Portbou i Colera al jutjat per haver-li denegat la llicència

El projecte Tramuntana preveu la construcció de disset molins en una carena

MAR VICENTE. Portbou
L'empresa promotora del parc eòlic Tramuntana ha presentat un contenciós administratiu contra els ajuntaments de Portbou i Colera perquè li han denegat la llicència d'obres per construir disset molins en una carena. L'ajuntament de Portbou ja ha respost a la notificació del contenciós, mentre que el de Colera ho farà en les pròximes setmanes. La Plataforma Cívica Antimolins, que està en contra del projecte, estudia ara si es presenta com a part afectada en aquesta causa.


+ Fotomuntatge que va fer la plataforma antimolins per demostrar l'impacte del parc.

Els dos consistoris més afectats per la possible instal·lació del parc eòlic van negar la llicència d'activitat a l'empresa promotora al principi d'aquest any i el mes de juliol tant Colera com Portbou van rebre una notificació en què es van assabentar que l'empresa els portava al jutjat per aquest motiu. Tot i que la presentació del recurs contenciós administratiu contra els ajuntaments es va fer fa dos mesos, no va transcendir fins ahir.

Segons ha explicat l'alcalde de Portbou, Antoni Vega, l'Ajuntament ja ha respost a la notificació al·legant que no està d'acord «ni amb la instal·lació ni amb la manera com s'instal·larà». Per part seva, l'alcalde de Colera, Lluís Bosch, va dir que contestaran en les pròximes dues setmanes en la línia del que han defensat fins ara.

Per altra banda, la Plataforma Cívica Antimolins, que és part afectada del projecte, estudia ara si es presentarà a la causa. Segons han explicat, primer provaran d'anul·lar el contenciós perquè consideren que abans s'ha de resoldre el que va presentar la plataforma contra el permís atorgat per la Generalitat. A banda d'això, també prepara un altre possible contenciós perquè l'empresa ha canviat el projecte de la línia d'evacuació del parc.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Negociacions

>La promotora del parc eòlic porta els ajuntaments de Portbou i Colera al jutjat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.