La campanya que vol començar l'Ajuntament de Barcelona el proper mes d'octubre per combatre la instal·lació abusiva de terrasses a la via pública per part de bars i botigues ha aixecat susceptibilitats entre els afectats. El Consell de Gremis de Comerç, Serveis i Turisme un ens que agrupa prop de 25.000 comerciants i empresaris del sector del comerç o el turisme ha criticat amb duresa la mesura i ha demanat formalment que quedi en suspens pels perjudicis, bàsicament econòmics, que pot provocar entre els establiments implicats.
Els arguments del consell es fonamenten en el fet que l'ofensiva, segons el seu raonament, dóna a entendre que un percentatge molt substancial de les terrasses que hi ha ara a la ciutat incompleixen la normativa, «quan la realitat no és així». Així mateix, també recalca que, en l'actual escenari de crisi econòmica, la campanya pot tenir una repercussió molt costosa sobre un sector que està travessant una situació especialment difícil. Arran d'això, plantegen que es posposi la seva aplicació, amb un altre re-enfocament, a un període de més bonança.