| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 28 de març de 2024


dissabte, 13 de setembre de 2008
>

La Costa Brava busca consolidar la marca arreu del món en l'any del seu centenari

Un acte amb unes 2.000 persones a Cap Roig va inaugurar ahir els cent anys del bateig del paratge

IMMA BOSCH. Calella de Palafrugell
Aprofitar l'embranzida mediàtica que el centenari de la Costa Brava tindrà arreu per millorar la posició de la marca en el mercat turístic global, consolidar els principals mercats turístics i obrir-ne de nous. Aquests són alguns dels objectius que s'ha proposat la Diputació de Girona en la inauguració dels actes del centenari de la Costa Brava, que es va fer ahir a la nit als Jardins de Cap Roig de Calella de Palafrugell i a la qual van assistir unes 2.000 persones. Coincidint amb l'acte inaugural, també es va constituir el comitè d'honor del centenari, integrat per 36 personalitats del món polític, cultural, econòmic i turístic.



+ Tresserras, Huguet i Vilert, ahir, durant els parlaments. Foto: MIQUEL RUIZ

El tret de sortida dels actes de celebració del centenari es van fer ahir, just el dia que es complia un segle de la publicació a La Veu de Catalunya de l'article «Per la Costa Brava», de Ferran Agulló, en el qual es batejava per primera vegada la zona. Els actes d'inauguració van començar amb un pròleg escènic i audiovisual 100 anys de la Costa Brava, van continuar amb uns parlaments i van finalitzar amb un concert a càrrec de l'Orquestra Simfònica del Vallès. En el moment de començar el concert, però, es va posar a ploure i els organitzadors van haver de repartir impermeables entre el públic.

En la inauguració, el president de la Diputació i del Patronat de Turisme, Enric Vilert, va assegurar: «Avui comença un any de reivindicació d'aquesta marca turística, una de les més importants del país i també de l'Estat.» «L'any del centenari ha de ser un bon pretext per fer una mirada al nostre passat i també una magnífica oportunitat de futur per millorar la posició de la Costa Brava en el mercat turístic global», va dir.

Per la seva banda, el conseller d'Innovació, Universitats i Empreses, Josep Huguet, va explicar que la Costa Brava ha canviat amb el pas del turisme de masses, amb la part positiva i negativa que això ha suposat, i «ara estem en el segle XXI amb una ullada als orígens». «Ara toca recordar aquells aspectes mítics de la presència d'intel·lectuals i artistes a la Costa Brava dels anys seixanta i reivindicar-ho com un pol d'atracció», va comentar el conseller Huguet, que va assegurar que la Costa Brava és una marca preparada per afrontar el turisme actual i va tornar a desmentir que el sector estigui en crisi. «Com a màxim el sector turístic rep algunes conseqüència d'altres sectors que sí que hi estan», va puntualitzar el conseller Huguet. «Per tant, el turisme a casa nostra és un sector sòlid que ha d'anar evolucionant cap a un turisme sostenible, que és el que funcionarà en el segle XXI», va dir.

D'altra banda, el conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, va insistir en la necessitat de reivindicar la identitat catalana com un valor afegit del territori. «Passats cent anys, i implicats a canviar l'oferta turística, entenem que la cultura ha de ser un dels ingredients a afegir en els coneguts atractius naturals de la Costa Brava», va dir.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Constitueixen el comitè d'honor del centenari

>Cent anys de Costa Brava.

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.