| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


dissabte, 6 de setembre de 2008
>

Fan un recull de les principals imatges i símbols catalans per fer records de qualitat

Huguet diu que s'ha de vincular els productes artesanals i el turisme i que el sector ha d'innovar

IMMA BOSCH. La Bisbal d'Empordà
Artesania Catalunya fa un recull de les principals «imatges i símbols de Catalunya» perquè el sector artesà «les pugui reproduir i fer-ne records de qualitat per vendre als turistes». El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet va inaugurar ahir a la Bisbal d'Empordà l'exposició La ceràmica de la Bisbal, que s'emmarca en el projecte Oficis Singulars i que mostra la col·laboració entre dissenyadors i artesans ceramistes per innovar, donar valor afegit al producte i adaptar-lo als nous temps. A més, el projecte també ha de servir perquè totes les empreses ceramistes que tenen competència deslleial amb reproduccions tòpiques que es fan a altres llocs del món, «la còpia sigui més difícil i la originalitat i la singularitat els permetin adinerar-los més».


+ Huguet, ahir, visitant l'exposició de ceràmica de la Bisbal d'Empordà. Foto: I. BOSCH

Per Huguet, el departament que ell presideix treballa perquè «el turisme pugui ser un dels motors de l'artesania». És per això que Artesania Catalunya està estudiant aquells edificis i els símbols més singulars de Catalunya amb l'objectiu de «donar-los al sector per produir-ne records de qualitat». Això, segons Huguet, s'està fent «perquè el sector per si sol falla i l'administració ho ha de fer».

L'exposició sobre ceràmica de la Bisbal, que s'emmarca en el projecte Oficis Singulars estarà oberta entre el 5 i el 21 de setembre al Castell de la Bisbal d'Empordà. Mostra el fruit de l'experiència de col·laboració entre els dissenyadors Gerard Moliné i Guillem Ferran amb els artesans ceramistes de la població, i ha estat pensada per tal que pugui tenir un caràcter itinerant arreu de Catalunya. «En aquesta exposició hi tenim innovacions en ceràmica de cuina i decoració, a més d'usos del material per a il·luminació i mobiliari urbà», va explicar el conseller. Aquests nous usos permeten «donar més valor afegit» a la ceràmica de la Bisbal i segons el conseller cal fer una passa endavant, i vincular ara els productes tradicionals i del territori amb el turisme. «Aquest és un esforç que durant anys, conseqüència de governs anteriors, no s'ha treballat», va indicar. I va concloure: «L'artesania és un vagó que ha de seguir el tren del turisme, aquesta és la filosofia que cal seguir, juntament amb l'aplicació de les innovacions que el mercat demani.» El projecte Oficis Singulars va començar a les Terres de l'Ebre i a la Conca de Barberà.

D'altra banda, Artesania Catalunya, col·laborarà amb la Cambra d'Artesania de Casablanca per potenciar l'intercanvi de coneixements en matèria d'oficis relacionats amb l'artesania. El conveni suposa la primera iniciativa directa d'internacionalitzar la presència comercial de productes artesans catalans cap a mercats exteriors.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>El turisme baixa un 2% a Catalunya

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.