| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 11 de maig de 2024


dimecres, 3 de setembre de 2008
>

Soderbergh: «Rodar ‘El argentino' ha estat una experiència massa intensa»

La primera part de la interpretació de Benicio del Toro del Che s'estrena divendres

EL PUNT. Madrid
Steven Soderbergh va fugir des del principi de les «escenes típiques explicant el perquè de les coses» a El argentino, la primera part de la seva obra sobre el revolucionari Ernesto Che Guevara, de la qual encara no pot parlar objectivament «perquè l'experiència ha estat massa intensa». Després de set anys d'investigació per explorar amb detall la vida d'aquest mite, interpretat de manera brillant per Benicio del Toro, també productor del film, la pel·lícula s'estrena divendres a l'Estat.


+ Del Toro i Soderbergh, ahir, a Madrid. Foto: EFE

«El que passi divendres serà molt important, perquè és el primer lloc on es veurà la pel·lícula. Si no hi ha suport de la crítica, quedarà sense públic, i llavors serà completament impossible per a algú altre fer una pel·lícula d'aquest tipus», va advertir ahir el director en la presentació del film, que ha trigat set anys a enllestir per problemes de producció.

Ajudat per la música del basc Alberto Iglesias, Soderbergh ha dividit la història del Che en dues parts. El argentino explica la campanya revolucionària a Cuba, a partir de la trobada a Mèxic del Che i Fidel Castro. Guerrilla és la segona part, que s'estrenarà en una data encara per precisar, segurament d'aquí a uns mesos, i es desenvolupa a Bolívia, on el protagonista va trobar la mort. «Sé que és demanar molt que la gent vagi a veure una pel·lícula de quatre hores i mitja. Ho hem discutit amb els distribuïdors de cada país, però tots han coincidit que era massa», va admetre el director de films com ara Traffic –cinta per la qual tant ell com Del Toro van rebre un Oscar– o Ocean's eleven.

El argentino i Guerrilla són dos films molt diferents, perquè «totes dues històries representen dues campanyes completament diferents; tenen una energia i un impuls diferents», va puntualitzar. El cineasta recorda el rodatge com una experiència molt intensa perquè, a banda dels problemes de finançament pel fet de rodar en espanyol, n'hi va haver d'afegits, com ara la filmació a la seu de l'ONU per recrear una intervenció del Che: «No crec que em causi problemes, el contingut polític de la pel·lícula. Crec que com a exercici capitalista la pel·lícula trobarà públic; hi ha molta gent que té curiositat sobre la imatge del Che que han vist durant tota la seva vida, especialment els joves.»

Sobre la situació actual i el futur de Cuba, Soderbergh refusa comprometre's: «D'aquí a 50 o 100 anys, Cuba pot ser tan diferent que el que van fer el Che i Fidel ens pot semblar irrellevant. A més, és una història que encara s'escriu i com a artista no sé com interpretar-la. Aquesta no és la finalitat de la pel·lícula.»



«NO VOLIA SER EL CHE»


Després de set anys investigant la figura del revolucionari, Benicio del Toro va deixar ahir clar com ha abordat el personatge: «No he pretès ser el Che, sinó Benicio fent de Che.» «Ell va ser un home coherent, tal com es pot llegir en el diari que va escriure durant els seus anys a Bolívia. Però el que m'ha sobtat més ha estat la seva força i energia: només cal veure com convivia amb l'asma», hi va afegir l'actor, que per treure's del cap aquest intens paper es va ficar en la pell d'un altre mite, però en aquest cas de la literatura fantàstica: l'home llop: «Així vaig fer el que vaig voler, em vaig cobrir de pèl i de maquillatge i he tingut molta més llibertat perquè no hi havia un referent tan clar i tan admirat.»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.