| |||||
|
dimecres, 27 d'agost de 2008 > Motors de la història
La col·lecció d'automòbils Salvador Claret de Sils inclou 136 cotxes, 98 motos i un centenar de bicisels altres museus ANNA PUIG.
Els humans tenim la mania de desplaçar-nos contínuament d'un lloc a l'altre. I som mandrosos. Ens les enginyem per buscar sistemes que no ens suposin una despesa d'energia (humana). En aquest sentit, l'automòbil ha estat el vehicle terrestre que més incidència ha tingut en la societat i l'economia al segle XX. Des dels primers carruatges amb motor del segle XVIII fins als actuals cotxes de darrera generació, el món de l'automòbil ha evolucionat espectacularment. Tant si sou aficionats al motor com si no, us recomano visitar les instal·lacions de la Col·lecció d'Automòbils Salvador Claret, a Sils. En una superfície de 3.500 metres quadrats hi trobareu 136 cotxes, 98 motos i gairebé un centenar de bicis. A part de motors estacionaris, eines agrícoles motoritzades i un munt de pòsters i fotografies històriques. Però no hi busqueu un museu convencional. «Nosaltres no tenim un projecte museogràfic. És una col·lecció on els automòbils estan col·locats seguint només criteris d'espai», diu el promotor, Salvador Claret. Això sí, la col·lecció està integrada a la xarxa del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya i, entre altres coses, s'han editat quaderns didàctics per als escolars. Entre les peces més significatives, hem de destacar un automòbil a vapor Merryweather de 1883, així com la rèplica del Bonet, el primer automòbil construït al nostre país. Dins del seu recorregut hi trobareu marques tan emblemàtiques com Hispano Suiza, Rolls Royce, Bugatti o tan populars com el Ford T, Biscuter o el Seat 600. El Rolls Royce de la comtessa de Güell, un Maybach únic a l'Estat, un Ricard que es va cedir per exposar-lo a l'Expo de Sevilla i que es va cremar en l'incendi d'un dels recintes firals, un vehicle de l'actriu de Hollywood Madeleine Carroll o un dels Jaguar de la casa civil i militar de Franco. També hi ha motos de Sito Pons, Crivillé o Cardús i marques com Gas Gas, Bultaco o Montesa. En definitiva, un passeig pel motor de la història. La Col·lecció Salvador Claret, però, no passa pels seus millors moments. Situat a peu de l'N-II, les obres de desdoblament d'aquesta carretera han provocat una disminució de l'afluència de visitants. Per aquest i altres motius, la col·lecció es traslladarà. Claret no vol revelar on ni quan. Però ja està escalfant motors. |
Preu de l'entrada: - 3 euros. Hi ha preus especials per a grups Horaris d'estiu: - De dijous a dissabte, de 10 del matí a 5 de la tarda. Diumenges, només matins |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Tradició familiar |
|