La coeducació, entesa com l'educació conjunta d'alumnes dels dos sexes, sense diferències de cap tipus, va guanyant terreny de mica en mica a les escoles i instituts. Durant el curs passat, i juntament amb els cursos de formació que es van fer a un total de 292 persones, es van oferir serveis d'assessorament sobre coeducació en cinc centres, i està previst estendre aquest assessorament el curs que començarà el pròxim dia 15 de setembre a totes les escoles i instituts que ho demanin. Aquest servei, del qual en podran fer ús tots els centres educatius que ho demanin, segons assenyala el Departament d'Educació, analitzarà de «manera individualitzada les necessitats concretes i proposarà les solucions més adients en cada cas.»
NOUS PROJECTES
La intenció del departament és que en algunes escoles i instituts es creï una comissió de coeducació a partir del mes de setembre, de la mateixa manera que el curs passat els centres educatius van nomenar, d'acord amb la llei orgànica d'educació (LOE), un responsable per al foment de l'educació. Els 292 responsables que es van formar en coeducació el mes de gener no es quedaran aquest curs sense feina, ja que hauran de desenvolupar un projecte per «implementar mesures coeducatives concretes en el dia a dia de la seva escola o institut».
NOUS CURSOS
La major part d'aquest nou tius de responsables estaven inscrits als serveis territorials de Lleida, amb 63 persones; a les comarques de Tarragona n'hi ha 47; a les Terres de l'Ebre, 38; a Barcelona Comarques, 36, i a les comarques de Girona, 35. A la ciutat de Barcelona hi va haver 29 inscrits, a les comarques del Baix Llobregat, 27, i finalment, al Vallès Occidental n'hi va haver 17.Per al nou curs que ha de començar el pròxim dilluns dia 15 de setembre, el Departament d'Educació formarà 300 membres de consells escolars que han estat nomenats per impulsar al seu centre educatiu iniciatives per fomentar la coeducació.