| |||||
|
dissabte, 23 d'agost de 2008 > El TAV Tarragona-Madrid guanya 20.000 usuaris malgrat l'entrada en escena de Sants
Només un de cada 300 viatgers de tot el corredor, sense comptar l'Avant, el fan servir per enllaçar Barcelona amb TarragonaP.M. Ò.M.J.. Barcelona Tarragona La posada en marxa, ara fa sis mesos, de la línia d'alta velocitat entre les estacions de Sants i Atocha no ha estat en cap cas un gran incentiu per a la del Camp de Tarragona, des d'on es conclou que el TAV és per anar a Madrid o en un futur per anar a França, no pas per anar a Barcelona. Poc més de 9.000 passatgers han viatjat entre Tarragona i Barcelona amb TAV, sense comptar el nou servei Avant, en aquests sis mesos, un 0,32% dels 2,8 milions d'usuaris que han fet servir la línia Madrid-Barcelona des de l'entrada del TAV a Sants. En canvi, al contrari del previst, l'entrada en escena de Barcelona no ha fet minvar l'ús del servei entre Tarragona i Madrid, que, amb 182.795 passatgers, n'ha guanyat més de 20.000 respecte al primer semestre de l'any passat.
El grau de coneixença entre els usuaris del Camp i d'eficiència del servei per viatjar a la capital de l'Estat hauria pogut més, pel que sembla, que la irrupció de Barcelona, que els empresaris denunciaven que podia col·lapsar el servei en detriment de la terminal del Camp. És obvi que l'estació del Tarragonès podria haver perdut com a usuaris habituals els barcelonins que abans hi anaven per agafar el tren d'alta velocitat cap a Madrid. No obstant això, en números globals el cert és que en relació amb el primer semestre del 2007, quan el TAV moria a Tarragona, la tendència és positiva. En els sis primers mesos del TAV Barcelona-Madrid han utilitzat el servei entre Tarragona i Madrid més de 180.000 usuaris, més de 20.000 per sobre de les xifres dels sis primers mesos de l'any passat (160.539). També ha augmentat en 20.000 viatgers el trajecte entre el Camp de Tarragona i Saragossa (de 30.346 a 50.306). D'altra banda, però, com calia esperar-ho, la prolongació amb Barcelona no ha millorat la relació amb la capital catalana a través del servei convencional de l'alta velocitat, ni tan sols amb el servei Avant, que utilitzen quatre vegades més passatgers entre Barcelona i Lleida que no pas entre Barcelona i Tarragona. El motiu principal del protagonisme gris de la terminal de la Secuita en la mobilitat interna torna a raure en el seu caràcter interurbà, situada massa lluny de Tarragona, Reus o Valls, amb comunicacions complexes amb els municipis més propers i un nivell baix de conscienciació de l'usuari a l'hora de recórrer al transport públic i un pàrquing que encara no té preus especials per als viatgers que hi arriben amb els seus vehicles. Només hi ha una resolució parlamentària per instar el Ministeri de Foment a estudiar aquests possibles descomptes en relació amb el servei Avant, l'alta velocitat catalana. En termes globals, i sense tenir en compte la incidència encara incipient de l'Avant, de l'1,6 milions de passatgers que han utilitzat el TAV per enllaçar amb alguna de les ciutats intermèdies del corredor d'alta velocitat entre Barcelona i Madrid, només 242.231 han parat a l'estació del Camp de Tarragona, cosa que representa un 14,35% respecte del total. El trajecte amb menys passatgers és el que enllaça el Tarragonès amb Barcelona, amb poc més de 9.000 usuaris, és a dir, un de cada 300 del conjunt del corredor Barcelona-Madrid. En canvi, la ruta entre la capital catalana i Lleida supera els 51.000 passatgers. Fora de territori català, el trajecte amb més èxit és el que enllaça Madrid amb Saragossa. En total han estat 2,8 milions d'usuaris els que han utilitzat el corredor d'alta velocitat entre Barcelona i Madrid en els primers sis mesos. El 39,6% de passatgers, poc més d'1,1 milions, han fet el viatge directe entre les estacions de Sants i Atocha. La xifra supera lleument els més de 900.000 viatgers que han fet el trajecte SaragossaMadrid amb TAV. |
DADES DELS PRIMERS SIS MESOS DEL TAV Total viatgers: - 2.792.846 Total viatgers: - 115.028 |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|