| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 19 de maig de 2024


dissabte, 23 d'agost de 2008
>

Només un 0,5% d'usuaris enllacen Barcelona i Tarragona amb el tren d'alta velocitat



P. MERCADÉ. Barcelona

+ Dos trens d'alta velocitat parats a l'estació del Camp de Tarragona esperen els passatgers. Foto: ANDREU PUIG

La posada en marxa, ara fa sis mesos, de la línia d'alta velocitat entre les estacions de Sants i Atocha no ha estat cap incentiu per a la del Camp de Tarragona, que és la menys utilitzada d'aquest corredor. A tall d'exemple, són poc més de nou mil passatgers els que fan la ruta Barcelona-Tarragona amb TAV. Una xifra insignificant. Representa el 0,5% dels més d'1,6 milions d'usuaris que han fet servir el TAV per viatjar a alguna de les ciutats unides per l'alta velocitat.

L'estació del Camp de Tarragona està situada fora de la capital de la demarcació, té un mal servei de transport que la uneixi amb els municipis més propers i el pàrquing no té preus especials per als viatgers que hi arriben amb els seus vehicles. Aquest panorama desavantatjós no ha millorat amb la prolongació de la línia d'alta velocitat a Barcelona. Fins i tot, l'estació del Tarragonès podria haver perdut passatgers: els barcelonins que abans hi anaven per agafar el tren d'alta velocitat a Madrid. Dels 1,6 milions de passatgers que han utilitzat el TAV per enllaçar amb alguna de les ciutats intermèdies del corredor d'alta velocitat entre Barcelona i Madrid, només 242.231 han parat a l'estació del Camp de Tarragona, cosa que representa un 14,35% del total. El trajecte amb menys passatgers és el que enllaça el Tarragonès amb Barcelona. En total han estat prop de 2,8 milions d'usuaris els que han utilitzat el corredor d'alta velocitat entre Barcelona i Madrid en els primers sis mesos de posada en marxa. El 39,6% de passatgers, poc més d'1,1 milions, han fet el viatge directe entre les estacions de Sants i Atocha; la resta, més d'1,6 milions, han viatjat a algunes de les ciutats unides per l'alta velocitat.



L'AVANT TAMPOC NO AFAVOREIX
Els Avant –el nou servei de mitjana distància de Renfe que aprofitarà la línia d'alta velocitat per unir Barcelona, Tarragona i Lleida sense arribar a les velocitats del TAV– tampoc no han afavorit l'estació del Camp de Tarragona durant els primers tres mesos de funcionament. Els enllaços que surten del Tarragonès són els que tenen menys usuaris. La ruta entre Lleida i el Camp de Tarragona, o viceversa, només l'han utilitzat 6.209 passatgers, seguida pels 20.874 viatgers que s'han desplaçat entre Tarragona i Barcelona. A molts els surt més a compte encara anar amb els trens regionals convencionals, perquè els és més fàcil accedir a l'estació, que és al bell mig de la ciutat. En canvi, els Avant sí que han servit per millorar les connexions entre Barcelona i Lleida, i prop de 88.000 viatgers han utilitzat aquest servei.

L'abonament que compren el 40% d'usuaris d'Avant és el bitllet d'anada i tornada, seguit pel convencional, que fan servir un 20% dels passatgers. Un 13% més utilitzen el Carnet Jove per beneficiar-se de preus especials. L'abonament amb menys sortida el fan servir un 11% dels passatgers i és la Targeta Plus, amb què es podrien aconseguir descomptes més grans.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>L'opinió

>L'Expo dispara el nombre d'usuaris del TAV

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.