| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 9 de juny de 2026


divendres, 22 d'agost de 2008
>

Sis famílies amb nens han perdut la vida en l'accident de Barajas

El sinistre ha causat 153 morts, entre els quals hi ha un jove de Barcelona i una hostessa de Spanair de Sant Boi

L. SAYAVERA AGÈNCIES.
A mesura que passen les hores, els primers moments de confusió i angoixa que dimecres van viure els familiars de les víctimes de la catàstrofe de Barajas van deixant pas a històries colpidores que posen noms i cognoms a aquesta tragèdia. L'accident de l'avió de Spanair que es dirigia a Las Palmas de Gran Canaria ha posat fi a la vida de 153 persones, entre les quals hi ha almenys sis famílies senceres, i ha provocat 19 ferits, deu dels quals estan en estat greu o molt greu. Entre les víctimes hi ha un barceloní de 21 anys que va ser rescatat amb vida i va morir poc després a l'hospital i una hostessa de Spanair, de 25 anys, que vivia a Sant Boi de Llobregat i que també va perdre la vida. Una altra hostessa, veïna de Castelldefels, és l'única tripulant que va sobreviure.


+ Una familiar ensenya una foto de la nena de Jaén que ha mort amb els seus pares. Foto: EFE

«La família està destrossada, ha estat un cop molt dur per a ells.» Jordi Casals, amic de la família de l'hostessa santboiana Raquel Pérez, recordava ahir aquesta jove de 25 anys com una noia «sensacional i molt alegre». La treballadora de Spanair, la primera dels tres fills de l'exjugador i tècnic del Barça Juan Carlos Pérez Rojo, és una de les 153 víctimes mortals de l'accident aeri a la terminal 4 de Barajas. Una catàstrofe especialment tràgica pel que fa als familiars del barceloní de 21 anys Isaac Domínguez, que dimecres al vespre es van traslladar a Madrid amb l'esperança que el jove era entre els supervivents. La família, però, no va arribar a temps de veure'l amb vida. Mentre ells eren a l'avió, Isaac va morir a conseqüència de les cremades que havia patit en el 45% del seu cos.

L'accident de Barajas també ha posat fi a la vida de famílies senceres. Dimecres van morir, almenys, sis parelles i els seus fills, que procedien de Ciudad Real, Jaén, Màlaga, Gran Canària i Baviera. Entre aquestes famílies hi havia un matrimoni que tenia tres fills d'entre quatre i dotze anys. No obstant això, el nombre de famílies amb fills que han mort en el sinistre podria augmentar perquè encara queden cossos per identificar. «A l'avió hi havia molts canaris –almenys 79 dels 162 passatgers– i moltes famílies, algunes de les quals havien viatjat a Madrid amb els seus fills per conèixer els parcs temàtics com a premi de final de curs», va explicar el president del govern canari, Paulino Rivero.

A conseqüència del sinistre, altres famílies, com la del canari Antonio Domínguez, han quedat destrossades. «Ho he perdut tot», es lamentava ahir. Domínguez ha perdut les seves dues filles, de 14 i 19 anys –aquesta última, embarassada–, i un nét. Tots tres formen part de la quarantena de víctimes que els forenses ja han pogut identificar gràcies a les empremtes dactilars. En la majoria dels casos, però, caldrà recórrer a les mostres d'ADN per conèixer les seves identitats, un procés més llarg i complicat. Els forenses catalans que ahir es van desplaçar a Madrid finalment no hauran de col·laborar en les tasques d'identificació, perquè les autoritats judicials no ho han considerat necessari.

A banda dels passatgers, entre els quals hi havia vint nens i dos bebès, en el vol de Spanair també hi anaven un total de deu tripulants, dels quals només una hostessa ha sobreviscut. Antonia Martínez, nascuda a Úbeda (Jaén) i veïna de Castelldefels, està greu però conscient i, segons va explicar ahir el seu pare, «no té ganes de tornar a volar». Entre els nou tripulants que van perdre la vida hi ha el comandant en trànsit de l'aerolínia José Fernández, veí de Marratxí (Mallorca), i els veïns de Palma de Mallorca Antonio García, comandant, i Francisco Javier Mulet, auxiliar de vol. Ahir, els familiars d'algunes víctimes es van reunir amb directius de Spanair per parlar sobre l'accident, tot i que els afectats van acabar plantant els representants de la companyia després de 15 minuts, ja que es van sentir «indignats» perquè, segons van dir, no els donaven cap explicació sobre les causes del sinistre.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>«Salveu la meva filla»

>Quan acaba la pel·lícula?

>Bateig a Las Palmas

>Moltes parelles a l'avió

>«L'avió anava d'un costat a l'altre i vaig sospitar que cauríem. Sento que he tornat a néixer»

>Falsos estafadors amb nom d'ONG

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.