| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 28 de març de 2024


divendres, 22 d'agost de 2008
>

Cent anys de la marca Costa Brava



GENÍS DALMAU. L'ESTARTIT (BAIX EMPORDÀ)..

La marca Costa Brava, a la qual el sector del vi de l'Empordà va renunciar perquè creia que restava en comptes de sumar, ha resistit 100 anys; per alguna cosa deu ser.

Nosaltres no podem viure de l'aire de la tramuntana, ni del fet que la nostra marca tingui 100 anys. Si nosaltres no la defensem, començant per les administracions, qui ho farà? Els nostres polítics, del color que siguin, vénen a la Costa Brava a passejar a l'estiu, a barquejar, a escoltar els festivals de música, però també han de venir en hores de feina, no a passejar, sinó a treballar i, el més important, a produir. Però no sé si ens en podem fiar, d'una administració que ha renunciat que el seu aeroport es digui «Girona-Costa Brava» en comptes de «Barcelona-Girona» que anuncia Ryanair, subvencionada amb diners dels gironins. Està molt bé dir que tenim una cultura, gastronomia, festivals de música, comerç, patrimoni magnífic, però si no el sabem vendre, malament anirem. I aquest aspecte és molt millorable, fins i tot l'Empordà ens hem atrevit a vendre'l com a Alt i Baix Empordà, i totes les administracions contentes.

Ja fa anys, uns polítics ens van dir que el segon parc d'atraccions de Catalunya s'instal·laria a les comarques de Girona. Algú en sap alguna cosa? Després es va canviar el discurs i ens van dir allò de «Girona rai», volent dir que per què ens queixàvem?, si teníem de tot. Encara va tornar a canviar el discurs, i van dir: «A les comarques de Girona no cal fer-hi cap parc, l'atractiu natural serà el gran parc de les comarques de Girona.» Algú en sap alguna cosa?

El govern de la Generalitat ha regulat el creixement de l'Empordà i especialment de les zones de costa. Però no ha volgut entrar en el fons de l'assumpte: la qualitat d'aquest creixement. Amb els llits freds de les segones residències no ajudarem la marca Costa Brava. I les zones reservades per als llits calents? És molt difícil, per a un empresari d'allotjament, competir amb un promotor urbanístic. No tot han de ser hotels ni apartaments, com tampoc tot han de ser segones residències. ¿Per què no ens podem atrevir a modificar aquestes lleis de la Generalitat que només han aconseguit cremar territori, sense que es parli de si el model és sostenible o no? Si la Costa Brava vol continuar essent turística, i no obrir només el cap de setmana, hem de canviar el model de creixement.

Les dinàmiques comarques de Tarragona han sabut renovar-se sota el paraigua de Port Aventura. Barcelona ja és una destinació turística. Totes dues marques ja ens han passat a davant quant a llits i quant a turistes.

Aquesta celebració de la marca Costa Brava, serà per celebrar un enterrament o per veure si la renovem i d'aquí a 100 anys encara existeix?


Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.