«No passa en cap altra ciutat europea que els autocars arribin just al davant del monument per visitar.» Així de taxatiu és Joan Balanyac, membre de l'associació de veïns de la Sagrada Família, a l'hora de defensar la proposta consensuada que van fer arribar una desena d'entitats del barri a l'Ajuntament. Es queixen de fa temps que la quantitat d'autocars que s'aturen davant del temple és insostenible, i inaguantables els problemes de trànsit, de mobilitat dels vianants i de sorolls, ja que els vehicles estacionen més temps del permès o bé donen voltes pel barri fins que els visitants tornen a pujar. Segons un estudi municipal, cada dia el temple de Gaudí rep, de mitjana, 158 autocars, i 560 els dies punta de turisme com és aquesta època. Són dades de l'any 2006, i segons els veïns, això va en augment.
Per evitar que els autocars arribin a la Sagrada Família de fet, els veïns volen que el carrer Marina passi a ser només per a vianants els caps de setmana, proposen que els vehicles aparquin a la plaça Hispanitat, a uns 300 metres del temple, i que d'allà els turistes hi vagin a peu. Una altra proposta veïnal que es va formular en el procés participatiu per millorar la mobilitat a la zona és que s'habiliti la plaça de les Glòries Catalanes perquè d'allà surtin busos llançadora cap al temple.
Amb el procés participatiu encara obert (continuarà el mes de setembre), l'Ajuntament ja ha dit que no pensa prohibir la parada d'autocars davant la Sagrada Família, cosa que no ha caigut gens bé als veïns. En declaracions a l'agència Efe, el regidor de Mobilitat, Francesc Narvàez, va indicar que «ara per ara és impossible prohibir que els autobusos aparquin allà». «Aquest és un dels principals mitjans de transport utilitzat pels turistes per arribar al temple», va afegir. Narvàez va assegurar que estudiaran la proposta d'un pàrquing a la plaça Hispanitat i també les possibilitats que ofereix la plaça de les Glòries Catalanes amb «la transformació» que tindrà. Al mateix temps, va recordar les dificultats d'intervenir a la zona, i el fet que els veïns havien rebutjat el projecte de fer un pàrquing subterrani de tres plantes a la plaça Gaudí.