Durant aquest estiu i la resta de l'any les relacions professionals entre el Grup Serhs i l'operador turístic Natalie Tours es mantindran sense canvis. Serà a partir del 2009, que la nova estratègia empresarial de la majorista de viatges russa s'imposarà al territori directament, sense la necessitat de cap intermediari com ha fet en els darrers quinze anys. Segons va confirmar ahir l'exdirector de l'àrea de turisme i viatges del Grup Serhs, Joan Pascual, l'objectiu de l'operador turístic s'alinea amb la tendència del sector de «buscar la contractació directa per aconseguir els millors preus, optimitzar els recursos i, en definitiva, poder també oferir als seus clients els preus més competitius».
FACTURACIÓ MILIONÀRIA
L'agència majorista aporta anualment a l'Estat entre 120.000 i 140.000 turistes russos, un 68 per cent del total que arriba i que fins ara gestiona a través del Grup Serhs. La facturació en relació amb aquests turistes dins el grup va ser de 58 milions d'euros l'any 2006. En la darrera junta d'accionistes de Serhs, el febrer passat, es va destacar que les àrees de turisme i hotels havien superat els 234 milions d'euros, amb un 24% d'increment anual en bona part gràcies a l'augment del nombre de turistes russos.
D'altra banda, el director de comunicació del Grup Serhs, Eudald Puig, no va voler confirmar el trencament amb Natalie Tours. «Ara per ara treballem amb aquest majorista», va destacar. Tot i això, Puig va explicar que amb vista al futur no es descarta buscar altres majoristes russos que operin o vulguin operar a l'Estat. «El mercat rus és un mercat sòlid, ben situat i el volem potenciar al màxim», va precisar.