El conflicte, ara mateix, està en un estat d'enrocament que fa difícil preveure una evolució positiva. El districte de Sants-Montjuïc es manté ferm en no voler cedir el parc de l'Espanya Industrial com a escenari dels actes de la festa alternativa programats pels dies 29 i 30 d'agost (divendres i dissabte). L'argument és que en aquestes dues dates ja hi ha previstos un concert del grup Amarg Fusion i una exhibició de circ, dins la programació de la festa oficial. Fonts municipals han recordat que, en els últims anys, el parc ja ha estat l'escenari estable de diverses activitats. Com a alternativa, el districte proposa el solar del carrer Numància que ja es va utilitzar l'any passat per fer-hi l'esdeveniment.
Per la seva banda l'Assemblea de Barri, que és qui centralitza l'organització de la festa alternativa, tampoc cedeix. Consideren que el parc és el lloc idoni per fer-hi unes activitats que, segons argumenten, cada any arrosseguen més gent i que difícilment es poden encabir en un altre espai. Per contra asseguren que les que ha dissenyat el districte «i que no són demanades per ningú» es podrien traslladar fàcilment a un altre punt, ja que són d'un format més reduït. Veient que el temps se'ls tira a sobre, els organitzadors ja han començat a perfilar el programa. Del 25 al 28 d'agost o sigui, de dilluns a dijous la festa major alternativa es farà a la plaça Osca, tal com tenien pensat fer-ho. El cap de setmana, però, el panorama es complica. Divendres han anunciat una jornada de cultura popular que es desenvoluparia a la plaça de Sants i l'endemà, dia 30, una manifestació i un concert... al parc de l'Espanya Industrial. El resultat és una coincidència d'actes en un mateix indret que ja es veurà com acaba.
Amb aquesta situació, l'Assemblea de Barri continua recollint adhesions entre les entitats de Sants i de fora. És el cas de sis comissions de carrers que participen en la festa oficial Osca, Rosers, Alcolea de Dalt, Valladolid, Sagunt i els castellers de Cal Borinot, que s'han adherit el manifest en què es defensa l'emplaçament del parc de l'Espanya Industrial. Un text que en el seu dia també van subscriure col·lectius del moviment veïnal com el Centre Social de Sants, la comissió de veïns de la Bordeta i la mateixa Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB). Una campanya de suport que també s'ha traduït en una iniciativa d'impacte mediàtic. A mitjan setmana, les graderies del parc van ser estampades amb una vistosa pintada donant suport a la festa major alternativa. La seva, però, va ser una existència efímera, ja que al cap de poques hores era esborrada.