| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 24 d'abril de 2024


dilluns, 21 de juliol de 2008
>

La Generalitat posposa ara fins a l'any 2009 l'execució de la nova carretera entre la costa i Salomó

Els alcaldes afectats denuncien el retard i la poca seguretat de la via actual

AZAHARA PALOMARES.
Els veïns de Salomó, la Riera, la Nou i Vespella de Gaià hauran d'esperar com a mínim fins a l'any 2009 per poder començar a veure les màquines treballant en l'execució de la nova carretera T-202. La via, que uneix el nucli tarragoní de Ferran amb l'interior del Tarragonès, té diverses deficiències de seguretat, segons denuncien els alcaldes dels municipis afectats, que critiquen el retard en la concreció del projecte. Des de la Generalitat, s'argumenta com a raó la falta de pressupost.


+ El ferm a la travessia de la Nou de Gaià és un dels més malmesos./ Foto: MARTA MARTINEZ

Segons van informar fonts del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, actualment s'està enllestint el projecte definitiu, tot i que l'execució de la nova carretera T-202 haurà d'esperar que es disposi d'una partida pressupostària pròpia. Enguany no hi ha cap euro del govern català destinat a aquestes obres, i tan sols si s'aconsegueixen de cara al pressupost del 2009 es podran iniciar l'any vinent.

Els quatre municipis connectats a través de la via, però, lamenten que encara no s'hagi començat a treballar quan l'estudi informatiu es va aprovar l'any 2004. «Des de la Riera de Gaià vam presentar al·legacions, i no ha estat fins al febrer d'enguany que ens han portat una proposta nova que hem pogut acceptar», explica l'alcalde rierenc, Jaume Casas, com a mostra del retard.



PUNTS NEGRES
Els municipis més perjudicats pel mal estat de la infraestructura són sobretot la Nou de Gaià i Salomó, que tenen com a única via de connexió amb els nuclis urbans de la costa un tram de la T-202 ple de revolts, ferm defectuós i amb una senyalització inexistent. «A més, com que s'ha de fer una carretera nova, no hi ha cap tipus de manteniment», destaca el batlle de Salomó, Anton Virgili. «És una carretera estreta i dolenta, i és un misteri per què la Generalitat fa tant de temps que allarga aquest tema», assenyala l'alcalde nouenc, Jordi Cañellas.

Alguns dels punts on els problemes de la via es fan més evidents és a la travessia de la Nou de Gaià, plena de sots i pegats d'asfalt, i en l'últim tram fins a Salomó. «Hi ha un punt on el ferm normal en sec s'acaba, i els cotxes van tremolant fins al poble», explica Virgili. La situació és encara més dramàtica en dies de pluja, en què els alcaldes asseguren que les sortides de via són habituals. «Enguany la grua de Salomó ha hagut de fer fins a cinc sortides en un dia per retirar vehicles», explica l'alcalde.



ACCIÓ REIVINDICATIVA
Des dels municipis afectats, que tenen entre 1.500 i poc menys de 400 habitants, es veu com un factor causant del retard en les obres la poca importància demogràfica de la regió. «Els diners se'n van cap a projectes a Barcelona a d'altres llocs que es consideren més prioritaris, però no es pot oblidar que aquesta carretera és molt transitada», afirma l'alcalde de Vespella, Daniel Cid. De fet, és la principal via de connexió entre la costa del Tarragonès i l'interior, com també amb l'autopista AP-2 i la C-51.

Davant del retard, tot i que els ajuntaments continuen prioritzant la pressió dialèctica i de moment descarten mobilitzacions, alguns com Salomó es plantegen alguna acció simbòlica. «Pensem instal·lar senyals pròpies indicant els punts de més perill», avança Virgili.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.