L'Ajuntament de Barcelona invertirà aquest any 79 milions d'euros en promoció econòmica internacional, turisme de qualitat, atracció de noves activitats econòmiques i foment de la competitivitat, un 20% més que un any enrere, dins el pla dissenyat per sortir enfortits de la crisi econòmica i que es presentarà en el ple de divendres vinent, segons va explicar ahir el regidor i tinent d'alcalde Jordi William Carnes. El consistori entén que el desenvolupament de les grans transformacions urbanes ajudarà a compensar la disminució del ritme de la iniciativa privada i va recordar que Barcelona i la seva àrea d'influència tenen unes inversions en infraestructures de 25.841,8 milions per a l'exercici en curs.
És previst que la inversió municipal es financi amb l'estalvi pressupostari brut, sense major endeutament ni pressió fiscal, segons va admetre el mateix alcalde, Jordi Hereu. L'estalvi corrent de la corporació local està per sobre del 20% dels ingressos i permet invertir fins a 650 milions d'euros anuals sense necessitat d'augmentar el deute, va explicar Hereu.
Carnes va recordar que l'estructura econòmica de Barcelona és prou diversificada com per no dependre de cap sector concret i aquesta característica li permet «transitar amb menor incomoditat durant la crisi».
L'informe indica la necessitat de potenciar la marca Barcelona al món, d'acompanyar la creació d'empreses fins a arribar a les 1.590 societats (un 34% més) i de promoure els clústers urbans en sectors emergents com l'aeronàutica, l'energia o la biotecnologia.