| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 12 de maig de 2026


divendres, 4 de juliol de 2008
>

Ofensiva de la CUP del Camp contra les àrees residencials previstes pel govern



Ò.M.J.. Tarragona

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Valls i Reus i el grup de suport a la CUP de Tarragona van denunciar ahir la «imposició, la falta d'informació i el secretisme» amb què, al seu parer, el govern ha impulsat i definit el nou mapa d'àrees residencials estratègiques (ARE) de Catalunya, que afecta especialment el Camp de Tarragona amb 18 zones de desenvolupament urbanístic –en bona part tutelades directament pel govern– i 18.000 habitatges, la majoria amb algun tipus de protecció. Els representants de la CUP van erigir-se en portaveus de l'esquerra independentista del Camp en el marc de la campanya Aturem l'ofensiva del ciment i van anunciar que plantaran cara a l'execució de les ARE amb totes les mesures possibles, incloses mobilitzacions puntuals i explotant una suposada vulneració de les directives europees sobre el dret a la informació en aquest tipus de processos. «El decret i la via d'urgència els ha permès passar per alt tots els mecanismes de control urbanístic», va denunciar el regidor de la CUP a Valls Gerard Nogués, que també va lamentar la invasió de competències municipals per part de la Generalitat. Els independentistes apunten directament al suport dels principals promotors al Pacte Nacional per l'Habitatge per explicar la precisió «unilateral» d'on i quan han de créixer els municipis.



VALLS.
En el cas de la capital de l'Alt Camp, on es preveu la construcció de 1.700 habitatges a Ruanes, la denúncia se centra en el fet que la ciutat «no compleix cap requisit ni de falta de sòl ni de falta d'habitatge» i ara «es posa damunt de la taula un pol de creixement separat de l'actual trama urbana». La CUP ja recull signatures en contra d'això i té previst acudir al Síndic de Greuges.

REUS.
A diferència del cas vallenc, a Reus l'ARE prevista a la zona de la Boca de la Mina encaixa millor amb la planificació urbanística municipal, però és precisament la magnitud del creixement previst pel tripartit reusenc el que molesta la CUP. «Es destrossaran els masos i les zones agràries que queden i, mentrestant, al nucli antic hi ha 5.000 pisos buits», va manifestar el portaveu reusenc.

TARRAGONA.
Un argument similar va esgrimir el grup de Tarragona, que denuncia d'altra banda que les ARE previstes a Sant Salvador i la Canonja agreugen la tendència de desplaçar cap als barris, en la mesura en què la majoria de pisos són protegits, la gent amb menys possibilitats econòmiques.


Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.