Segons el polític vallesà, màxim representant de CDC en els poders públics i una de les principals novetats en el futur nucli de direcció del partit, la prioritat del debat congressual ha de ser trobar respostes a problemes reals com ara «l'impacte de la crisi econòmica sobre les persones, les dificultats d'accés a l'habitatge, l'espiral endimoniada dels preus, el medi ambient i la qualitat de l'educació».
Recoder creu que el discurs social i la connexió amb la societat, en lloc del sobiranisme o el debat sobre un futur estat català, ha de ser la gran recepta: «No ens podem obsessionar a disputar-nos l'espai electoral amb ERC, sinó que la nostra obsessió ha de ser disputar-nos l'espai amb els socialistes. Això és l'antítesi de la sociovergència », va afirmar, desmuntant el tòpic que el situa com un dirigent favorable a l'entesa amb el PSC.
Tot i no considerar-la un debat prioritari, l'alcalde va admetre que la relació amb els socis d'UDC no és «molt còmoda», i va apostar per enfortir la direcció conjunta de CiU per «buscar solucions» sense «ignorar els problemes». Ara bé, va dir que «tampoc és un drama» que els dos partits acabin fent llistes separades en les eleccions a alguns ajuntaments. Pel que fa a ERC, Recoder va celebrar que Mas refaci «ponts amb les altres forces polítiques» reunint-se amb Puigcercós, però va insistir que no se'n fia «gens», dels republicans: «Els seus cants de sirena me'ls miro amb un cert escepticisme», va postil·lar.
GESTIÓ PÚBLICA EFICIENT
L'alcalde va presentar ahir a Barcelona el model de gestió que ha implantat al seu municipi, partint de les promeses fetes en campanya electoral i avaluant-ne el compliment posterior. El sistema empra criteris de l'empresa privada com ara l'eficiència i la responsabilitat. Calculen que en aquest 2008 de recessió prestaran els mateixos serveis que el 2007 amb un 10% menys de despesa.