| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 6 de maig de 2024


diumenge, 22 de juny de 2008
>

Diversitat pedagògica



ANTONI AMORÓS. GIRONA..
Fa uns dies es varen clausurar a Blanes les Primeres Jornades Catalanes de Conservació de la Flora, en què es va presentar un catàleg en el qual apareixen unes 60 plantes en perill d'extinció i 123 de considerades vulnerables, sobre la base d'estudis del Departament de Medi Ambient de la Generalitat. Aquesta possible pèrdua de diversitat de la nostra flora preocupa, lògicament, els experts, les autoritats responsables i diria que la ciutadania en general.

D'altra banda, Catalunya parlem amb tota justícia i raó del «fet diferencial» en relació amb altres comunitats, un fet diferencial que, d'altra banda, enriqueix una societat plural. Però quan els termes diferencial o diversitat arriben a les portes de la conselleria d'Ensenyament, sembla que se'ls barri el pas, com si la varietat i la riquesa en sistemes pedagògics els espantés. Així, veiem que es prepara una llei d'educació que en lloc del fet diferencial i la diversitat fa aflorar el vell sistema de les purgues.

Espero sincerament que recapacitin en pro d'una societat lliure i rica en diversitat de sistemes pedagògics.


Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.